פיץ' הורידה תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2.6% בשנת 2011

סוכנות הדירוג עדכנה כלפי מטה גם תחזיות הצמיחה לשנת 2012 - מ-3.4% ל-2.7% ■ גם התחזית לשנת 2013 עודכנה מטה ל-3.1% ■ אנליסטית בפיץ': "לא חוזים 'תחתית כפולה'"

סוכנות הדירוג פיץ' עדכנה היום (ב') כלפי מטה את תחזיות הצמיחה של הכלכלות המפותחות, וציינה כי היא צופה האטה גם בצמיחה של כלכלות השווקים המתעוררים, בשל אי היציבות שגרמה לירידה בצריכה הפרטית ובהשקעות העסקים - כך דווח היום בסוכנות CNBC.

פיץ' עדכנה כלפי מטה את הצמיחה העולמית ל-2.6% ב-2011 לעומת 3.1% לפני כן. כמו כן היא חוזה צמיחה עולמית של 2.7% ב-2012 לעומת 3.4% בתחזית קודמת, ו-3.1% ב-2013 לעומת 3.4% לפני כן.

"פיץ' אינה חוזה 'תחתית כפולה' בבסיס ההערכות הכלכליות העולמיות שלה. אולם הסבירות למיתון גדלה, וצפויים תנאי אשראי קשים", כך אומרת מריה מלאס-מרואה (Maria Malas-Mroueh), מנהלת מחקר בסוכנות הדירוג.

לדבריה של מלאס-מרואה, "בגוש האירו צפויה צמיחה כמעט אפסית עד הרבעון הראשון של 2012, דבר שמשקף חלקית את השלכות משבר החובות הריבוניים באירופה".

הורדת תחזיות הצמיחה הגלובלית של פיץ' מגיעה לאחר חודשיים בהם הורידו בנקי השקעות מרכזיים בארה"ב את תחזיות הצמיחה העולמיות בכלל, ושל ארה"ב, סין וגוש האירו בפרט. בין היתר, נציין את מורגן סטנלי, JP מורגן, גולדמן זאקס וכן את סיטיגרופ - שהוריד את תחזיות הצמיחה פעמיים בחודש ספטמבר בלבד.