מפעל הפיס שוקל לתבוע את משרד הפרסום ראובני-פרידן

‎במפעל הפיס רואים בחומרה את פרסום הפרוטוקולים של מכרז הפרסום ■ הפיס: בתום המכרז ראובני-פרידן ביקשו וקיבלו את מסמכי המכרז ■ אודי פרידן: "אינני מבין על מה המהומה"

ימים ספורים לאחר חשיפת "גלובס" של הפרוטוקולים שניהל מפעל הפיס סביב בחירת משרדי הפרסום שלו, מגיב מפעל הפיס לפרסום. מסתבר כי עם תום המכרז ביקש משרד הפרסום ראובני-פרידן וקיבל את הפרוטוקולים, ובמפעל הפיס מניחים בשל כך שהוא זה שהעביר את המסמכים ל"גלובס". על רקע זה שוקלים במפעל הפיס לתבוע את ראובני-פרידן.

במכתב שהעבירו לעורכי דינו של המשרד טוענים במפעל הפיס כי ראובני-פרידן הפר הצהרת סודיות הנוגע לקבלת המסמכים: "העברנו למשרדכם בהתאם לבקשתכם את מסמכי המכרז. לאחר מספר ימים נדהמנו לגלות את תוכן המסמכים על גבי כתבה בעיתון 'גלובס'. ברצוננו להדגיש כי מרשתכם חתומה על הצהרת סודיות להליך שבנדון".

"התחייבות לסודיות"

במכתב מודגש כי "מפעל הפיס רואה בחומרה הפרת התחייבות לסודיות ושומר על זכותו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו בעניין זה".

דולין מלניק, דוברת מפעל הפיס, אישרה את הידיעה ומסרה בתגובה: "מפעל הפיס, שניהל מכרז על תקציב הפרסום באופן מקצועי, שוויוני, ענייני ושקוף, הופתע לגלות כי כל החומר הפנימי של המכרז, אותו העביר לאודי פרידן על-פי דרישתו ובהתאם לחוק חובת מכרזים, הועבר לעיתון ופורסם תוך הפרה גסה של כתב הסודיות שעליו חתם פרידן.

"החומר המפורסם מעיד אמנם על ניהול מכרז מקצועי וענייני מצד מפעל הפיס, אך יחד עם זאת פוגע בכל המועמדים שהתמודדו במכרז, עבדו קשה והגישו הצעות מתוך ידיעה שכל חומר, בין אם הוא רעיון קריאטיבי או הצעה מסחרית, אינו נחשף. חשיפת מידע זה ברבים מפרה את זכויות המתמודדים במכרז".

אודי פרידן, מבעלי ראובני-פרידן, מסר בתגובה: "הפרוטוקול וההצבעה לפי דיני המכרזים הם נתונים שאמורים להיות גלויים לכל, ולכן אינני מבין על מה המהומה. נראה לי שאגייס את כדורי הלוטו של מפעל הפיס כדי שיגנו עליי מהמפלצת. אם, כפי שעולה מהפרוטוקול, הבחירה הייתה נקייה והגונה - על מפעל הפיס לשמוח שהמסמכים יצאו החוצה".