Wibbitz: כך הופכים שטף של מידע ברשת לסרטון תמציתי

לסכם את הרשת בלחיצת כפתור: הרעיון של הסטארט-אפ הישראלי Wibbitz הוא להכין בקלות סרטון וידיאו בן דקה, שמסכם כתבה שלמה באופן כמעט מיידי ■ הסרטון יכול לסכם בלילי טקסט מתוך כתבות, ידיעות או אפילו מאתר שלם

הררי המידע שצפים מדי יום ומדי שעה באינטרנט מקשים על כולנו לעמוד בקצב ובהיצע. גם מי שיתעניין בתחום מסוים, יתקשה לעקוב אחר כל הידיעות והכתבות שמסקרות את הנושא ברשת. הפתרון של חברת הסטארט-אפ הצעירה Wibbitz עשוי לסייע לכל מי שמרגיש שהוא הולך לאיבוד כשהוא מתעורר מול עמוד הבית של CNN או מול כתבת מגזין ארוכה ב"פייננשל טיימס".

הרעיון של Wibbitz, שהקימו זוהר דיין (מנכ"ל) ויותם כהן (סמנכ"ל פיתוח עסקי) לפני כשנה, במסגרת תוכנית זל של המרכז הבינתחומי בהרצליה, הוא להכין בקלות סרטון וידיאו בן דקה, שמסכם כתבה שלמה באופן כמעט מיידי. הסרטון יכול לסכם בלילי טקסט מתוך כתבות, ידיעות או אפילו מאתר שלם. כך, ניתן לצפות בסרטון ולקבל תמצית של הכתבה מבלי להתעמק בה.

"קמנו בבוקר וראינו שיש לנו כל-כך הרבה דברים לקרוא ולא הבנו למה אין שום כלי שיכול לתת לנו משהו שיסכם ויקל על צריכת התוכן", אומר כהן. "אנחנו רוצים להפוך לכפתור ה-Play של האינטרנט". לדברי דיין, רמת הדיוק של המוצר הוא כ-85%, עוד לפני שהוא הושק באופן רשמי.

המוצר, שפועל על ניתוח שפה וסמנטיקה, מכוון בעיקר לשוק האמריקני ובמסגרת גרסת הבטא הנוכחית עובד רק בשפה האנגלית, כשעברית לא נמצאת על הפרק לאור הפוטנציאל הקטן יחסית בשוק המקומי. כדי לקדם את המוצר, השתתפו דיין וכהן בביתן הישראלי שהוקם בכנס Disrupt הנחשב של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק קראנץ'. "הייתה הצלחה גדולה וחשיפה טובה. יצרנו הרבה קשרים, כולל מגעים עם אתרים גדולים בחו"ל של עשרות מיליוני מבקרים ביום", אומר דיין. "הייתה המון התעניינות ממשקיעים שרוצים להצטרף לסיבוב הגיוס הבא, שאנחנו מתכננים להשלים בחודשים הקרובים". דיין וכהן הודיעו בתחילת החודש על גיוס ראשוני של 450 אלף דולר מצד לול ונצ'רס ו-Initial Capital הישראליות לצד קימה ונצ'רס ומשקיע פרטי.

הגרסה הראשונה של המוצר, שהושקה לפני חמישה חודשים ושנרשמו אליה יותר מ-7,000 אתרים, אפשרה לבעליהם להשתמש בעדכון RSS של האתר ולייצר דרכו סרטון. בכנס טק קראנץ' האחרון השיקה החברה את הגרסה השנייה, שכבר מאפשרת להטמיע את הטכנולוגיה של Wibbitz בכל אתר באמצעות הוספת שורת קוד פשוטה. המוצר עצמו יושק בתוך חודש וחצי.

כהן מסביר, כי "כיום המוצר מכוון לאתרים אבל בעתיד נשקול להגיע גם למשתמש הקצה, שיוכל לצפות בתוכן שמעניין אותו ולקבל תקציר וידיאו שלו". לדבריו, המוצר תומך גם בסמארטפונים ובטאבלטים, כולל במוצרים של אפל באמצעות תמיכה ב-HTML5".

- מהו המודל העסקי?

כהן: "אתר שיאפשר להפוך את התוכן הטקסטואלי שלו לווידיאו, יוכל למכור פרסומות Pre Roll, שרצות לפני כתבת הווידיאו - תחום שמכניס יותר כסף מבאנרים. מודל ההכנסה מתחלק לשניים: במקרה של אתרים קטנים ובינוניים ניתן להתחבר לרשת הפרסום ש-Wibbitz עובדת איתה ולהתחלק ברווחים או במקרה של אתרים גדולים, שיקבלו את כל הכנסות הפרסום, ישלמו עבור השימוש בטכנולוגיה לפי מודל CPM (תשלום לפי חשיפות)".

- מה משמעות שם החברה?

דיין: "רצינו לקרוא לחברה webbit - חתיכות של הרשת. שם הדומיין לא היה פנוי וביקשו עליו 1,000 דולר - סכום שלא היה ביכולתנו לשלם בזמנו. אז החלפנו אותו ל-Wibbitz וזה תפס די מהר כי הוא דומה ואף קליט".