פנייה: למנוע את מינוי פרקש-הכהן למ"מ יו"ר רשות החשמל

אילן מעוז, מועמד לתפקיד יו"ר רשות החשמל, פנה למשנה ליועמ"ש, עו"ד אבי ליכט ■ טוען כי הניסיון בארץ מוכיח כי מינוי למ"מ מעניק יתרון רב למועמד בהתמודדות על התפקיד

ד"ר אילן מעוז, מועמד לתפקיד יו"ר רשות החשמל, פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, בבקשה כי יתערב לעצירת מינויה של עו"ד אורית פרקש-הכהן לתפקיד ממלא-מקום יו"ר רשות החשמל. פרקש-הכהן, היועצת המשפטית של רשות החשמל, מונתה בתחילת השבוע לתפקיד עד למציאת יו"ר קבוע. על הכוונה למנותה דווח לראשונה ב"גלובס".

המינוי של פרקש-הכהן בא על רקע אי-הצלחתו של האוצר למנות מועמדים מטעמו לוועדת האיתור שאמורה להמליץ על מינוי קבוע. באוצר מינו לאחרונה את הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ', כנציג המשרד, אך טרם אושר מינויה של נציגת ציבור מטעם האוצר.

ל"גלובס" נודע כי מעוז פנה ליועץ המשפטי בשבוע שעבר, וכי הפנייה הועברה לטיפולו של המשנה ליועמ"ש, עו"ד אבי ליכט.

מעוז טען כי הניסיון בארץ מוכיח למעלה מכל ספק כי מינוי לממלא-מקום מעניק יתרון רב למועמד בהתמודדות על התפקיד, ומשום כך הוא מנוגד לעקרונות השוויון וההוגנות החלים על הליכי האיתור והבחירה ביו"ר החדש.

גורמים שהיו מעורבים בהליך מינויה של פרקש-הכהן ציינו כי גם אמנון שפירה מונה לממלא-מקום יו"ר רשות החשמל שלפניו בעת שהיה מועמד לתפקיד היו"ר הקבוע.

בתגובה לפניית "גלובס", אישר ד"ר מעוז כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה. הוא הדגיש כי פנייתו לא נועדה לפגוע בעו"ד פרקש-הכהן, שעמה יש לו קשרי עבודה הדוקים.

בהתייחס לטענה כי יש תקדים למינוי מועמד לממלא-מקום, אמר מעוז: "היא הנותנת. עובדה שגם במקרה הזה נבחר לתפקיד האדם ששימש כממלא-מקום".

מעוז, המשמש יועץ כלכלי לרשות החשמל, שימש בעבר דירקטור חיצוני ברשות ויועץ כלכלי למשרד המבקר המדינה.

בכירים ברשות החשמל מסרו ל"גלובס" כי "למיטב ידיעתנו, מינויה של עו"ד פרקש-הכהן נעשה לפי כל כללי המינהל התקין, ואף היה נחוץ ביותר לצורך המשך פעילות רשות החשמל, אשר פעלה כחודש ללא יו"ר".