הטיפ היומי: קמעונאית מזון עם פוטנציאל זינוק של 50%

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצה על מניית X5, קמעונאית המזון הגדולה ברוסיה הנסחרת בלונדון, בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 40.8 דולר למניה

חברת X5 Retail Group (סימול בלונדון: FIVE) הרוסית היא קמעונאית המזון הגדולה ביותר ברוסיה מבחינת מכירות. הקבוצה מפעילה ישירות ובזכיינות רשתות מזון המונות כ-2,500 סניפים במוסקבה, סנט פטרסבורג ואזורים אחרים ברוסיה הלבנה, אורל ואוקראינה, תחת שמות המותג Pyaterochka, Perekrestok ו-.Karusel

X5 מציעה את החשיפה הרחבה ביותר לשוק המזון הרוסי, בהתחשב בשילוב הפורמטים שלה. אנו אוהבים אף את הגישה האקטיבית שלה בהתמודדותה עם הצרכן הרוסי, ואת המיקוד שלה בפיתוח הקבוצה לטווח הארוך.

הסביבה הצרכנית ברוסיה צפויה להערכתנו ליהנות ממומנטום מחודש החל מהרבעון הרביעי. אנו סבורים ש-X5 ממוצבת בצורה הטובה ביותר, בין קמעונאיות המזון הרוסיות שאנו מסקרים, כדי ליהנות מההתעוררות בהוצאה הצרכנית. אנו מעלים הערכותינו לפתיחת סניפים חדשים ל-2012 ומעבר.

עם זאת, X5 צריכה לנווט דרך רבעון שלישי קשה. החברה מצפה לצמיחה חד ספרתית ב-COMPS (הכנסות מסניפים הפתוחים לפחות שנה אחת), לאחר צמיחה של 10% ברבעון השני. בנוסף, 60% מהוצאות האינטגרציה עם הקמעונאית Kopeyka, שאותה רכשה לפני כשנה, מיועדים היו להתבצע ברבעון השלישי - מה שיפגע במרווחים.

X5 הינה אטרקטיבית מבחינת תמחור: מכפיל EBITDA/EV של 7 ל-2012 לעומת 9.8 ו-6.9 אצל המתחרות Magnit ו-O'Key בהתאמה. אנו ממליצים על מנייתה "תשואת שוק" במחיר יעד של 40.80 דולר - גבוה בכ-50% ממחירה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, מורגן סטנלי