באפט על הרכישות העצמיות: "כמו לקנות דולר ב-90 סנט"

באפט התייחס לרכישות העצמיות שביצע לאחרונה של מניות בברקשייר הת'וואי ■ באפט: "מעתה, אם נוכל לקנות את המניות שלנו בהנחה כלשהי משוויין האמיתי, נעשה זאת"

איל ההשקעות וורן באפט התייחס היום (ג') לרכישות עצמיות (buy-back) שביצע לאחרונה של מניות ברקשייר הת'וואי , קונצרן ההשקעות שלו: "אם אני יכול לקנות שטר של דולר ב-90 סנט, אעשה זאת. אני רוצה להזהיר את האנשים שמוכרים לי את המניות, שאני מאמין שאני קונה מהם שטרות של דולר ב-90 סנט".

"מעתה, אם נוכל לקנות את המניות שלנו בהנחה כלשהי משוויין האמיתי, נעשה זאת. אם אני יכול למצוא משהו אפילו זול יותר, אולי אעשה גם זאת", כך אמר באפט. הדברים מגיעים על רקע הרכישות העצמיות שביצע באפט בספטמבר של מניות התאגיד שלו, לראשונה מזה ארבעה עשורים. הרכישות מתבצעות לאחר שמניות החברה צנחו בספטמבר לשפל הנמוך ביותר מזה 20 חודשים, מתחת למחיר של 100 אלף דולר.

נזכיר כי המחיקות שבוצעו בשוק המניות בתקופה האחרונה - שכללו מימושים בהיקף 2.8 טריליון דולר בחודשיים האחרונים, הובילו את באפט לבצע רצף של רכישות. באחרונה דיווח באפט כי ביום המסחר ב-8 לאוגוסט 2011, ביצע יותר רכישות מכפי שביצע בכל יום אחר במהלך שנת 2011. באותו היום, איבד מדד ה-S&P500 כ-6.7% מערכו, תוך שהוא משלים צניחה של 15% מאז השיא אליו הגיע ב-29 באפריל השנה.