סטיב ג'ובס, מייסד אפל, מת בגיל 56

גלובס tv ג'ובס היה אחראי לחלק מההמצאות הגדולות ביותר שיצאו מארה"ב בדורו ■ אפל: "הגאונות של סטיב, התשוקה שלו והאנרגיה שלו היו מקור לאינספור המצאות ששיפרו והעשירו את חיינו. העולם הוא מקום טוב יותר הודות לסטיב"

סטיב ג'ובס, המייסד האגדי והמנכ"ל לשעבר של חברת אפל, הלך הלילה (ה') לעולמו בגיל 56 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן ובבעיות בריאותיות אחרות. כך מסרה חברת אפל בהודעה רשמית שהוציאה. ג'ובס היה אחראי לחלק מההמצאות הגדולות ביותר שיצאו מארה"ב בדורו, ובכללן האייפוד, האייפון והאייפד.

צפו: נאום המוות והאהבה של סטיב ג'ובס

"הגאונות של סטיב, התשוקה שלו והאנרגיה שלו היו מקור לאינספור המצאות ששיפרו והעשירו את חיינו", נכתב בהודעה של אפל . "העולם הוא מקום טוב יותר הודות לסטיב. האהבה הגדולה ביותר שלו הייתה אשתו לורין והמשפחה שלו. ליבנו יוצא אליהם".

החברה פרסמה גם דף מיוחד באתר הבית שלה, בו נכתב בין היתר כי "אפל איבדה גאון יצירתי והעולם איבד אדם מדהים... סטיב מותיר אחריו חברה שרק הוא היה יכול לבנות, ורוחו לעולם תהיה היסוד של אפל".

ג'ובס התפטר מתפקידו כמנכ"ל אפל באוגוסט והעביר את המושכות לטים קוק. הוא נלחם בסרטן ובבעיות בריאותיות מזה שנים ובעבר נעדר לתקופות ממושכות בהן החליפו קוק בתפקיד, אולם באוגוסט הגיעה ההתפטרות הסופית והמוחלטת, מה שהעיד על מצבו הקשה. במכתב ששיגר לדירקטוריון במעמד ההתפטרות, כתב ג'ובס כי אין הוא יכול עוד להמשיך לכהן בתפקיד.

"תמיד אמרתי שביום שבו לא אוכל יותר לקיים את תפקידי כמנכ"ל אפל, אני אהיה הראשון שיודיע לכם; לצערי, היום הזה הגיע", כתב אז ג'ובס לחברי הדירקטוריון.

"אחד המנהיגים הגדולים ביותר בהיסטוריה של אמריקה"

ג'ובס נאבק בסוג נדיר של סרטן הלבלב בשנים האחרונות, אך תמיד היה הלב הפועם של אפל. אם קוק נחשב לגאון השיווקי של החברה, הרי שג'ובס נחשב למוח שלה ולמי שהעניק לה חיים, יעדים ונשמה. לאחרונה הועלו תהיות קשות באשר לשאלה כיצד תיראה אפל ביום שאחרי ג'ובס והאם תאבד לה היצירתיות שכל כך אפיינה אותו.

מצבו הרפואי של ג'וב הידרדר ב-17 בינואר וכבר אז נכנס שוב קוק לנעליו. תחילה כמנכ"ל זמני ולאחר מכן, כאמור, כמנכ"ל קבוע. באפריל האחרון הצליח ג'ובס להשיק את הגרסה החדשה של האייפד, אך אתמול הוא בלט בהיעדרו בעת השקת הגרסה החדשה של האייפון (אייפון 4S).

ג'ובס, הבודהיסט שנשר מהקולג', בן להורים מאמצים, הקים את חברת המחשבים אפל יחד עם חבר בגראז' ביתי בסוף שנות ה-70. החברה ייצאה מחשב אישי (מקינטוש) שהתחרה ב-PC והונפקה בוול סטריט. בשנות ה-80, אז הפך ג'ובס למולטי-מיליונר. בשנת 1985 הוא התפטר מהחברה בשל יחסים רעועים על חבר הדירקטוריון, אך המשיך להחזיק במניות אפל שהיו ברשותו. זוהרה של החברה דעך לאחר מכן, ובשנת 1997 היא החזירה אותו לכהן בתפקיד רשמי ובשנת 2000 הוא מונה למנכ"ל זמני, כאשר התואר "זמני" בוטל לאחר מכן. ב-10 השנים שלאחר מכן ג'ובס הוביל את אפל להישגים מדהימים, צמיחה מואצת ולמספר ימים היא הפכה לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם השנה.

"סטיב ג'ובס היה המנכ"ל הטוב ביותר בארה"ב ב-25 השנים האחרונות", מסר מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, בהודעה שפרסם. "הוא שילב באופן ייחודי נגיעה אומנותית עם חזון הנדסאי ובנה חברה יוצאת דופן. הוא אחד המנהיגים הגדולים ביותר בהיסטוריה של אמריקה".