חדשות רעות: מודי'ס הורידה הדירוג של 12 בנקים באנגליה

סוכנות הצהירה הדירוג כי הורידה הדירוג של 12 בנקים בממלכה הבריטית ■ "ירדו משמעותית האפשרות כי הממשלה תעניק תמיכה לבנקים בטווח הבינוני"

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה הבוקר (ו') כי הורידה את דירוג האשראי של 12 בנקים בבריטניה. מסוכנות הדירוג נמסר כי המהלך בוצע על רקע הסיכוי המתגבר כי ממשלת בריטניה לא תעניק תמיכה פיננסית לבנקים, במידה והם יקלעו לקשיים.

הבנקים Lloyds TSB , Santander UK, ו-Co-Operative Bank ספגו הורדת דירוג אחת, בעוד הבנקים RBS Plc ו-Nationwide Building Society ספגו הורדת דירוג בשתי רמות.

כמו כן, 7 מוסדות פיננסים נוספים ספגו הורדות דירוג שנעות בין רמה אחת ל-5 רמות, כך נמסר מסוכנות הדירוג הבוקר. לבנק Clydesdale אישררה הסוכנות את הדירוג "A2", עם תחזית שלילית.

"הצהרות שנמסרו, כמו גם פעולות שננקטו על ידי הרשויות בבריטניה, הורידו משמעותית את האפשרות כי הממשלה תעניק תמיכה לבנקים בטווח הבינוני", מסרה סוכנות מודי'ס. זאת, לאחר שהבנק המרכזי בבריטניה הודיע אתמול כי הוא מותיר את הריבית המרכזית במדינה על כנה (ברמה של 0.5%), ומרחיב את תוכנית רכישות האג"ח שלו בעוד 75 מיליארד ליט"ש.

בתוך כך, מוקדם יותר הלילה הודיע שירות המשקיעים של מודי'ס כי הוריד את דירוג האשראי של 9 בנקים בפורטוגל. בין הבנקים שספגו הורדת דירוג, ניתן למצוא את Republic of Portugal, Banco Comercial Portugues, ו-Banco Espirito Santo.