עסקת ענק לסעודיה: הסכם של 20 מיליארד ד' עם דאו כימיקל

חברת דאו כימיקלים הנסחרת בוול סטריט וחברת הנפט הסעודית בהסכם להקמת מתקן תעשייתי הגדול ביותר בעולם ■ הפעלת המתקן תחל ב-2015

עסקת ענק בתחום הכימיקלים: חברת דאו כימיקלים הנסחרת בוול סטריט וחברת הנפט Arabian Oil Co הודיעו אמש (שבת) כי חתמו על הסכם המקדם את התוכנית להקמת כור תעשייתי הגדול ביותר בערב הסעודית בהיקף כולל של 20 מיליארד דולר, הפעלת המתקן תחל ב-2015.

שתי החברות הסכימו על הקמת מיזם משותף - Sadara Chemical Co, המתקן החדש יהיה בבעלות החברה המשותפת. על פי הערכות החברות, המיזם המשותף עשוי לייצר הכנסות של 10 מיליארד דולר בשנה, זאת תוך שנים ספורות מאז ההפעלה.

דאו כימיקלים והחברה הסעודית ישקיעו ביחד סכום של 12 מיליארד דולר וחלק של "סדרה" ימכר לבעלי מניות במכרז ציבורי שיערך ב-2014. המתקן בעל 26 יחידות יצור יהיה המתקן הגדול ביותר שנבנה אי פעם, כך על החברות.

החברות צופות למכור את המוצרים שיפיק המתקן לשווקים המתעוררים כמו סין, המזרח התיכון, מזרח אירופה ואפריקה. לאחר בנייתו, המתקן יוכל לייצר 3.3 מיליון טון של מוצרים כימיים בשנה, בין המוצרים כאלה היכולים לשמש לתעשיית הרכב ואף לתעשיית אריזות המזון.