צפו בווידיאו: כך לא תפספסו עדכונים חשובים בפייסבוק

השינויים האחרונים שפייסבוק השיקה גורמים לכך שאנחנו נחשפים לפחות תכנים של החברים שלנו, גם הקרובים ביותר ■ טיפ וידיאו מסביר כיצד ניתן לשנות זאת בקלות יחסית

בחודשים האחרונים, פייסבוק מקפידה לשחרר פיצ'רים חדשים ושירותים נלווים במטרה להגדיל את זמן השהייה שלנו באתר (שגם ככה גבוה למדי) ולהגדיל את האינטראקציה שלנו עם החברים והתכנים להם אנחנו עושים לייק או משתפים על הקיר האישי.

אולם, לעיתים דווקא השינויים הללו, לפחות בהתחלה, פוגעים ביכולת שלנו להיחשף לתכנים של החברים הקרובים שלנו, לפחות ברמת החשיפה אליה התרגלנו עד כה. הדבר הזה נכון גם לשינויים האחרונים של פייסבוק; בין העדכונים השונים שהתווספו לאחרונה, פייסבוק איחדה את שתי העמודות שליוו את הניוזפיד שלנו (העמוד שבו אנו צורכים את כל הסטטוסים והתכנים של החברים שלנו) לעמודה אחת.

כך, במקום שתי העמודות: Most Recent ו-Top Stories, קיבלנו למעשה עמודה יחידה שעושה אגריגציה של הסיפורים החשובים והסיפורים העדכניים ביותר. תוצאת הלוואי של הפיצ'ר החדש הוא שיותר ויותר משתמשים נחשפים רק לתכנים חלקיים מחברים קרובים, ומפספסים הרבה עדכונים מאנשים שקודם לכן הם היו נחשפים אליהם הרבה יותר, כגון תמונות, לינקים שהם שיתפו ותגובות שהוסיפו לאחרים.

מדוע? מכיוון שבהשקת פיצ'ר אחר של פייסבוק - Subscribers, פייסבוק קבעה כי ברירת המחדל היא שאתם עוקבים אוטומטית אחר כל החברים שלכם, כשרמת העדכון המועדפת עליכם היא רוב התכנים (Most updates), אבל לא כולם (All Updates). כך, למעשה, אינכם נחשפים לכל העדכונים מאף חבר שלכם, גם לא הקרוב ביותר.

בווידיאו הבא, משתמש פייסבוק בשם Daniel Gwerzman מסביר בבהירות כיצד כל משתמש יכול לשנות את ההגדרות שלו בפייסבוק, במטרה להבטיח שייחשף לכל התכנים שמפרסמים חברים מסויימים שלנו.

זה אמנם מצריך מעבר ידני על רשימת החברים כולה ובחירה באופציה המועדפת לגבי כל חבר וחבר, אבל אם יש לכם מספר חברים מצומצם ממנו אתם רוצים לקבל את כל העדכונים - אתם לא צריכים לעבוד קשה מדי.