ההמלצות החמות: 3 מניות עם פוטנציאל לזינוק של 100%

מניות בתחום הביומד, כידוע, הן מסוכנות מאוד מטבען אבל במקרה של הצלחה המשקיע יכול להנות מתשואה פנומנלית

המאבק במחלת הסרטן, על שלל צורותיה והיבטיה, נמשך מדי יום ביומו ברחבי העולם. בשנים האחרונות נרשמו הצלחות גדולות בלא מעט סוגים של המחלה הקטלנית והיום יותר אנשים מצליחים להחלים ממנה.

בוול סטריט יש לא מעט חברות ביוטכנולוגיה המנסות לפתח תרופות לסוגי סרטן שונים. באתר StreetAuthority התפרסם מאמר על 3 חברות כאלה, שמניותיהן נחתכו בחודשים האחרונים ביחד עם הנפילות בשווקים. מניות בתחום הביומד, כידוע, הן מסוכנות מאוד מטבען אבל במקרה של הצלחה המשקיע יכול להנות מתשואה פנומנלית. במקרה של כשלון בניסוי, מניה בתחום יכולה בקלות לאבד 60%-90% מערכה ביום או יומיים.

1. Celsion (סימול: CLSN). מדעני החברה משתמשים בטכניקה הקרויה ThermoDox במסגרתה מצליחה תרופה לחדור את התא הסרטני בטמפרטורה גבוהה (כ-40 מעלות צלזיוס) מבלי לפגוע ברקמה קרובה. החברה נמצאת במהלך של ניסויים קליניים Phase III ב-11 מדינות תןך התמקדות בסרטן הכבד.

מידע ראשוני מתוצאות הניסויים אמור להתפרסם עד סוף השנה ומידע סופי עד לקיץ 2012. החברה גייסה כסף לפני מספר חודשים כך שיש לה מספיק מזומנים בקופה לפחות עד קיץ 2012. אם הניסויים יוכתרו בהצלחה תחבור החברה ככל הנראה למשקיע אסטרטגי. שווי שוק נוכחי כ-72 מיליון דולר.

2. Threshold Pharma (סימול: THLD). התרופה המרכזית של החברה, TH-302, נותרת פסיבית עד שהיא מגיעה לגידול הסרטני ואז היא תוקפת את התאים הסרטניים. ניסוי Phase II של החברה הצליח וסיפק תוצאות מרשימות וכעת החברה נמצאת בהתארגנות לקראת ניסוי Phase III במהלך 2012.

במקרה של הצלחה, ה-TH-302 עשוי להגיע לשוק ב-2014, עם פוטנציאל מכירות של 300-500 מיליון דולר. החברה החלה גם בניסוי Phase I לשימוש בתרופה לטיפול בסרטן הדם (לוקמיה). תוצאות צפויות עד סוף השנה. קצב שריפת המזומנים הנוכחי של החברה יאלץ אותה לגייס כספים עד קיץ 2012.

3. Medivation (סימול: MDVN). חברה ידועה יחסית בזכות הניסויים שלה לפתח טיפול למחלת האלצהיימר, הידוע בשם Dimebon. הניסויים נכשלו, והמניה צנחה מ-40 ל-13 דולר ביום אחד. לאחר מכן שינתה הנהלת החברה את המיקוד שלה לתרופת ה-MDV3100 לטיפול בסרטן הערמונית.

למזלה של החברה, היא גייסה סכומים נכבדים מהחברות פייזר ו-Astellas היפנית, שרצו להכנס כשותפות בטיפול לאלצהיימר (יש לה כיום כ-182 מיליון דולר בקופה). הניסויים עם ה-MDV3100 נראים מבטיחים עד היום. אנליסטים בסיטיגרופ מעריכים שבמקרה של הצלחה ופנייה ל-FDA למניה יש פוטנציאל לזינוק של עד 100%. במקרה של כשלון נוסף, המניה יכולה לצנוח בעוד 70%-80%.