צפו: הדלאי לאמה והארכיבישוף טוטו נפגשו ב'זולה' של גוגל

לפייסבוק יש אומנם כ-800 מיליון חברים, כולל סלבריטאים רבים, אך הרשת החברתית של גוגל זכתה לארח מפגש פסגה מיוחד במינו ■ אז למה הדלאי לאמה פתח פרופיל בגוגל פלוס?

אפשר להגיד שכבר התחלנו להתרגל לרעיון שהרשתות החברתיות משחקות תפקיד לא קטן בכלל בכל הנוגע למהפכות, הפלת משטרים, מחאות חברתיות ועוד סוגים רבים של התגייסות ההמונים ברשת לטובת מטרות שונות. אך האם מה שהתרחש לפני 3 ימים ברשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס, הוא תקדים לשיחות ומפגשים בין שועי עולם בעתיד?

כמו שזה נראה, אין סיבה שזה לא יקרה, במיוחד אם לאחד ממנהיגי העולם לא תונפק אשרת שהייה (ויזה) ממדינה זרה בה הוא מעוניין לבקר. זה בדיוק מה שקרה למנהיג הרוחני של הבודהיזם הטיבטי, הדלאי לאמה, אשר הוביל למפגש הפסגה היוצא דופן הזה ב-'זולה' (Hangout) של גוגל פלוס עם הארכיבישוף של דרום אפריקה, דזמונד טוטו:

הצחוקים המרובים והאווירה הטובה בין שני האישים הבכירים בדתם מסתירים היטב את המציאות העגומה וההתנהלות המביכה של ממשלת דרום אפריקה שהובילו למפגש הווידיאו הזה, ששודר בזמן אמת באמצעות גוגל פלוס וכעת הוא זמין לצפייה ביו-טיוב.

על פי הדיווחים, הדלאי לאמה התכוון לכבד בנוכחותו את חברו הטוב דזמונד טוטו, שהוא גם הארכיבישוף של מדינת דרום אפריקה וחתן פרס נובל לשלום, לרגל מסיבת יום הולדתו ה-80 של טוטו שנערכה לפני 3 ימים בקייפטאון, דרום אפריקה. אלא שלשלטונות דרום אפריקה כללים ומניעים משלה, וכך מספר ימים לפני מסיבת יום ההולדת המדוברת סירבה ממשלת דרום אפריקה להעניק אשרת שהייה למנהיג הרוחני הטיבטי, ובכך מנעה ממנו להגיע למדינה.

על פי כל ההערכות, הסיבה שממשלת דרום אפריקה מנעה מהדלאי לאמה להגיע לשטחה היא יחסי המסחר הענפים שיש לה עם סין, שבמשטר הקומוניסטי שלה נלחם הדלאי לאמה באופן עקבי במסגרת פעולתיו למען זכויות אדם ושלום. "סיפורים שיקריים הפכו לצערי לחלק מחייהם", אמר הדלאי לאמה במפגש הווידיאו עם הארכיבישוף טוטו. הוא הוסיף ואמר שהוא גורם לבכירים בסין להרגיש "חוסר נעימות" בגלל שהוא מקפיד לדבר אמת.

לשני החברים הטובים לא הושארו יותר מדי ברירות, וכך נקבע שייפגשו בשיחת וידיאו לעיני עשרות אנשים באמצעות הזולה של גוגל פלוס. כך יצא שהדלאי לאמה פתח פרופיל אישי בגוגל פלוס, שם התפרסם סרטון המפגש ביניהם. הפוסט שהזמין את הגולשים למפגש הווידיאו המיוחד בפרופיל האישי של הדלאי לאמה זכה ליותר מ-1,600 הקלקות על כפתור +1, וללמעלה מ-2,500 שיתופים בגוגל פלוס. במונחים של גוגל פלוס מדובר בכמות שיתופים ואינטראקציה לא קטנה.

גם התגובות לסרטון המפגש של שני האישים המכובדים, שאורכו כשעה ורבע, היו חיוביות מאוד. בנוסף, יחסי הציבור המופלאים שעשה מפגש הפסגה הזה לרשת החברתית שכל כך צמאה לנוכחותם של סלבריטאים, הביאו לכך שגם בפרופילים האישיים של בכירים בגוגל, בהם אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין וויק גונדוטורה, סגן נשיא בגוגל, פורסם ושותף מפגש הווידיאו, וגם שם זכו הפוסטים לשיתופים רבים ותגובות אוהדות.