וול סטריט ננעלה בעליות חדות; כל מניות הדאו ג'ונס עלו

מדד ה-S&P500 חווה העלייה החד-יומית הגבוהה ביותר מזה חודש ■ אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי עוררו אופטימיות כאשר הבטיחו שיהגו תוכנית להזרמת הון לבנקים באירופה ■ נטפליקס ואפל נהנו מעליות חדות ■ מחר תיפתח עונת הדוחות בארה"ב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים חדות, לאחר שהמשקיעים בארה"ב שאבו עידוד מאירופה - שם צרפת וגרמניה התחייבו לעשות כל אשר באפשרותם במטרה לתמוך בבנקים באירופה, בעוד גם ההסכם לחילוץ הבנק הצרפתי-בלגי דקסיה מוסיף לסנטימנט החיובי. משבר החובות באירופה המשיך לרכז עניין גם הוא, על רקע ההחלטה על המשך הסיוע הפיננסי ליוון. מלבד ענייני אירופה, ממתינים בוול סטריט לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי, שתחל מחר. נציין כי יום המסחר היה דליל ולא פורסמו נתוני מאקרו, בשל חג קולומבוס שמצויין היום. בסיום יום המסחר עלה מדד S&P500 ב-3.5% - העלייה החד-יומית הגבוהה ביותר מה-7 בספטמבר. מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס זינקו גם הם, בכ-3.41% וכ-2.96% בהתאמה, כאשר כל מניות הדאו ג'ונס חותמות את יום המסחר בירוק.

"אולי השוק אופורי מדי, אבל על זה אנו ממוקדים כעת", אמר ניק קליבס (Nick Kalivas), אנליסט ב-MF Global. יש לציין כי רוב המוסדות הציבוריים בארה"ב היו סגורים היום לרגל יום קלומבוס, ולכן לא פורסמו נתונים מאקרו כלכליים ושוק המסחר באג"ח היה סגור.

המשקיעים המשיכו להגיב היום לדוח התעסוקה לחודש ספטמבר - שפורסם ביום ו' האחרון והפתיע לטובה כשהצביע על יצירה של 103 אלף משרות חדשות במשק האמריקני בחודש החולף. לאור הדוח ונתוני מאקרו חיוביים נוספים, מעלים בתי השקעות בארה"ב את תחזיות הצמיחה המקומיות לרבעון השלישי - תוך שהם מאותתים כי תרחיש כמו הכלכלה הגדולה בעולם חומקת ממיתון, אפשרי. (לסיפור המלא)

סרקוזי ומרקל עודדו, יוון הדאיגה

"הכרזתם של מרקל וסרקוזי חיובית מאד, כאשר המשקיעים מתרכזים עכשיו במניות הפיננסים", מעריך אלברטו גאלו, אנליסט ברויאל בנק אוף סקוטלנד. "התזמון נראה חיובי, אולם הטיפול במשבר החובות יצטרוך רף גבוה של פעילות מנע".

כאמור, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי עוררו מעט אופטימיות כאשר אמרו בסוף השבוע שהם יזרימו הון לבנקים לפני סוף החודש. "נעשה כל מה שדרוש בכדי לתמוך בבנקים האירופאים ולמנוע קריסה של בנק גדול", כך הדגישה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לאחר שנפגשה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. "עד סוף החודש נציג פתרון מוסכם ויסודי לבעיית החובות וההון של הבנקים וגם לבעיית החזון להמשך הדרך ולארגון מחדש של מבנה הבנקים", אמר סרקוזי במסר אופטימי לשווקים (לסיפור המלא)

ההודעה על חילוץ הבנק הצרפתי-בלגי דקסיה ריכזה היום תשומת לב ומשפיעה על המסחר לטובה, לאחר שכבר בשבוע שעבר החלו להגיע מכיוונו איתותים על כך שהוא עומד לקרוס. אתמול הודיעו ממשלות צרפת, בלגיה ולוקסמבורג כי הגיעו להסכם לחילוץ הבנק, כאשר למעשה מדובר על פירוקו: במסגרת ההסכם בלגיה תרכוש את החטיבה הבלגית של הבנק תמורת 4 מיליארד אירו. בנוסף, הבנק יזכה לסיוע כלכלי במשך 10 השנים הקרובות עד סכום מקסימלי של 90 מיליארד אירו. היום הודיע הבנק שמועצת המנהלים שלו אישרה את התוכנית המוצעת.

גם היום הוסיפו המשקיעים לשאת עינייהם לעבר יוון - נציגי ה"טרויקה" (הבנק המרכזי האירופי, האיחוד האירופי וקרן המטבע) נפגשו היום עם שר האוצר היווני על מנת לסיים את סבב השיחות הנוכחי שנמשך כשבועיים בנוגע להענקת הנתח הבא, בהיקף 8 מיליארד אירו, במסגרת חבילת הסיוע הראשונה של יוון (בהיקף כולל של 110 מיליארד אירו). ראשי המשלחת צפויים להוציא הודעה לגבי תוצאות השיחות ב-24 השעות הקרובות. יוון, נזכיר, זקוקה נואשות לסיוע במטרה להישאר עם יתרת מזומנים גם בחודש נובמבר - ובמידה והסיוע לא יתקבל, תיאלץ ככל הנראה להכריז על חדלות פירעון. (לסיפור המלא)

אפל זינקה; נטפליקס לא תפצל שירותים

טאואר הודיעה היום כי ביצעה פירעון מוקדם של יתרת קרן האג"ח להמרה שהסתכמה בכ-35 מיליון דולר של החברה הבת ג'אז, הנושאת ריבית של 8%, ואשר מועד פירעונה היה בסוף 2011. באם לא היו נפרעות אגרות החוב הללו, הן היו ניתנות להמרה למניות רגילות של החברה. החברה מימנה את הפירעון המוקדם באמצעות מזומן שהיה ברשותה, אשר אפשר לחסוך ריבית של מעל 600 אלף דולר. עם השלמת הפירעון לא נותרו עוד אג"ח מסדרה זו וכמו כן לג'אז אין חוב אג"ח לפירעון עד שנת 2015.

אפל ריכזה עניין בעקבות דיווחים לפיהם רשת הסלולר AT&T רואה "ביקוש יוצא מן הכלל" למכשיר האייפון החדש, ובתוך 12 שעות בלבד מאז נפתחה האפשרות להזמנתו המוקדמת התקבלו מעל למיליון הזמנות למכשירי אייפון 4S. (לסיפור המלא)

נטפליקס עוררה תשומת לב לאחר שהודיעה היום כי היא חוזרת בה מהחלטתה להפריד את שירות הזמנות הדי.וי.די באמצעות הדואר משירותי הצפייה הישירה שהיא מעניקה, ותמשיך להפעיל את שני השירותים תחת אותו אתר.

יאהו המשיכה לרכז עניין על רקע הדיווחים ברקע בדבר רכישה אפשרית של החברה.

מספר חברות ישראליות ריכזו עניין לאחר שבנק ההשקעות ברקליס המליץ עליהן. נציין את איזיצ'יפ, מלאנוקס , אמדוקס וכן את סרגון .

מניות הבנקים ריכזו היום עניין, כמידי כל יום בתקופה האחרונה. נציין את מניות בנק אוף אמריקה , דויטשה בנק, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס .

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]