מה חושבים אנליסטים בוול סטריט על הזינוק במניות אמש?

יותר ויותר אנליסטים מעריכים כי השוק האמריקני נגע בתחתית לפני שבוע, והראלי אמש בניו-יורק רק מחזק את דעתם

מדדי המניות בוול סטריט זינקו אמש (ג') בשיעור של עד 3.5% בעקבות ההודעה החיובית של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שהבטיחו להציג תוכנית כוללת לפתרון משבר החוב עד סוף החודש. אנליסטים בוול סטריט, שרק בשבוע שעבר עוד נשמעו פסימיים למדי, "החליפו דיסקט" ומביעים כעת אופטימיות באשר להמשך העליות. למעשה, אנליסטים בארה"ב מעריכים שמדדי המניות כבר נגעו בתחתית השנה, ומכאן שהעליות יימשכו.

"אנחנו בהחלט חושבים שכבר ראינו תחתית לשנה זו, אך למען האמת איננו יכולים להיות בטוחים שזו התחתית גם ל-12 החודשים הבאים", כתב אנדרו ברקלי, אנליסט בבית ההשקעות בראון ברדרס, בסקירה שהפיץ ללקוחותיו. "עונת הדוחות הכספיים אמורה להיות טובה ועושה רושם שיהיה ראלי בסוף השנה".

ג'ק אלבין מבית ההשקעות הריס פרייבט בנק, סבור גם כן שהשוק הגיע לתחתית ביום ג' לפני שבוע, כאשר מדד S&P 500 הגיע במסחר התוך-יומי לשער של 1,074 נקודות - ומשם התאושש כבר באותו יום. המדד נכנס אז לקטגוריית "שוק דובי" (המוגדר כנפילה של יותר מ-20% מהשיא), אך סגר בסופו של יום בשער גבוה יותר. אלבין, שמכר את כל המניות שתיקי ההשקעות שהוא מנהל בתחילת חודש אוגוסט, החל לאחרונה להיכנס שוב לשוק.

"אספנו סחורה ב-1,050 נקודות, זו הייתה נקודת הכניסה שלנו", הוא אומר בראיון לרשת CNBC. "אני לא יודע אם הודעת מרקל-סרקוזי מסמנת את סוף המשבר באירופה, אך זהו ללא ספק צעד בכיוון הנכון. לפיכך אני מעריך שהשוק ימשיך לעלות".

אלבין מוסיף כי מעבר לעידוד שהוא שואב מהתוכנית הסודית הנרקמת באירופה, הוא רואה בחיוב גם את נתוני התעסוקה שפורסמו ביום ו' בארה"ב. הנתונים העידו על יצירת 103 אלף משרות חדשות בספטמבר, בעוד שהציפיות היו ל-56 אלף משרות בלבד.

"נתוני התעסוקה היו הרבה יותר טובים ממה שאנשים חושבים", טוען אלבין. "הנתונים מראים שאנחנו ככל הנראה נחמוק ממיתון וכידוע לכם השוק תמחר סיכוי של 50% למיתון. אמרתי לוועדת ההשקעות אצלנו שהייתה אווירה מאוד שלילית בשוק וכולם חשבו שהמיתון בדרך... זה היה סנטימנט טהור; בפועל, שום נתון כלכלי לא הצביע על כך שארה"ב תשקע במיתון".

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2011 תיפתח הערב בוול סטריט, כאשר ענקית האלומיניום אלקואה תפרסם את הדוחות לאחר סגירת המסחר. מעבר לתוצאות הכספיות ברבעון השלישי, אנליסטים ומשקיעים יעקבו מקרוב אחר התחזיות שיספקו החברות לעתיד.

"אני חושב שיהיו מספרים טובים יותר ממה שאנשים חושבים", אמר אלבין. "אנליסטים כבר חתכו את תחזיות הרווח לחברות ב-20% לשנה הקרובה".

קרטר וורת', מנתח טכני בבית ההשקעות אופנהיימר, סבור גם כן שמדד S&P 500 הגיע לתחתית לפני שבוע, כשנגע בחטף ב-1,074 נק'. "השוק צלח את המבחן הזה", הוא אומר, תוך שהוא מציין שרמת התמיכה ב-1,101 נק' החזיקה מעמד.