שר האוצר היווני: נעמוד בכל התחייבויותינו לבעלי האג"ח

לדבריו, הממשלה היוונית תבטיח אישור של הפרלמנט לטיוטת התקציב ולפיטורים של 30 אלף עובדי מדינה ■ היום צפויה ה"טרויקה" להכריע בדבר הענקת הנתח הבא בתוכנית החילוץ של יוון

שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, אמר היום (ג') כי הממשלה היוונית תמשיך עם התחייבויותיה לנושיה, תוך שהיא מעמיקה את הקיצוצים בפנסיה ובשכר, בזמן שמנהיגי אירופה מתדיינים על הענקת הנתח הבא בחבילות הסיוע של יוון.

"מה שעלינו לעשות מצידנו, זה מה שאמרנו שנעשה עד סוף אוקטובר", כך אמר וניזלוס בראיון לערוץ טלוויזיה יווני. כמו כן, הוא ציין כי הממשלה היוונית תבטיח אישור של הפרלמנט לטיוטת התקציב לשנת 2012, הכוללת הורדות בשכר, ופיטורים של 30 אלף עובדי מדינה במסגרת קיצוצים.

דברי השר היווני באים ביום גורלי עבור יוון: ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי) צפוייה להכריע בדבר הענקת הנתח הבא במסגרת תוכנית החילוץ שגובשה ליוון, בהיקף של 8 מיליארד אירו, אשר אמור "להצילה" מהכרזה על פשיטת רגל בנובמבר - אז תותר הממשלה ללא מזומנים.

בנוסף, הממשלה הסלובקית אמורה להביא היום להצבעה את אישור הרחבת קרן החילוץ האירופית, כאשר אם האישור ייפול בהצבעה, הרחבת קרן החילוץ תקלע לבעיה.