טרישה: "המשבר באירופה מאיים על המערכת הפיננסית"

נשיא הבנק המרכזי האירופי הזהיר שהזמן לא פועל לטובתה של המערכת הפיננסית האירופית ■ "זמן הינו הגורם המכריע ביותר כשאתה מנסה לנהל משבר", אמר טרישה

נשיא הבנק המרכזי האירופי ז'אן-קלוד טרישה שנמצא בימיו האחרונים בתפיד, התבטא היום לגבי גודל המשבר שאירופה נמצאת בו ולגבי אופן הטיפול בו. על פי טרישה, המשבר מאיים כבר על המערכת הפיננסית בכל אירופה.

"המשבר מאיים על המערכות הפיננסיות ביבשת", אמר טרישה בתפקדיו כראש מועצת הסיכונים המערכתיים באירופה. "הלחץ ממשבר החוב עבר מהמדינות הקטנות באירופה למדינות הגדולות. המשבר הינו ברמה המערכתית וצריכים לטפל בו בנחישות וביעילות."

וועידת מנהיגי אירופה שהייתה אמורה להתכנס ב-18 באוקטובר על מנת לדון במשבר באירופה ולאשר את חבילת הסיוע ליוון, נדחתה ל-23 בחודש, בעקבות מחלוקת בין המדינות על האסטרטגיה המתגבשת, שבמסגרתה יבוצע מחיקה של עד כ-60% מהחוב של יוון. "זמן הינו הגורם המכריע ביותר כשאתה מנסה לנהל משבר", אמר טרישה.

המנהיגים באירופה מנסים עדין למצוא את הנוסחה המתאימה להגדלת כוחה של קרן הסיוע המתגבשת, כשאתמול סגן נשיא הבנק האירופי וויטור קונסטצ'יו אמר שצריכים לעשות את זה על ידי מתן ערבויות ממשלתיות ולא על ידי פעולות של הבנקים המרכזיים. "אנחנו לא רואים שנכון שאנחנו אלה שנמנף את קרן הסיוע האירופית", אמר טרישה בתפקידו כנשיא הבנק המרכזי האירופי.