סלובקיה אישרה הרחבת קרן החילוץ ל-440 מיליארד א'

כך על פי דיווח בסוכנות החדשות הזרות ■ לאחר האישור בפרלמנט הסלובקי, כל 17 מדינות גוש האירו אישרו המהלך - שנועד להגדיל את יתרות האשראי באירופה לתרחישי משבר

חדשות משמחות מכיוון אירופה: הפרלמנט הסלובקי אישר היום (ה') את הרחבת קרן החילוץ האירופאית - כך מדווח באתר הפיננסי מרקטווץ' ובסוכנות הידיעות CNBC. הפרלמנט הסלובקי הצביע בעד ההרחבה - כאשר כ-114 ניצבים הצביעו בעד המהלך, בעוד כ-30 ניצבים הצביעו נגדו.

זאת, לאחר שההצבעה על הנושא נדחתה ב-3 ימים ממועדה המקורי - על רקע מחלוקות פוליטיות באשר לצורך באישור ההרחבה, וכן באשר לאופן השתתפותה של הממשלה הסלובקית, מדינה קטנה בעלת 5 מיליון תושבים, בהרחבה עצמה.

הרחבת הקרן (EFSF) להיקף של 440 מיליארד אירו (604 מיליארד דולר), נועדה כדי להגדיל את יתרות האשראי לחירום באירופה - למקרה של תרחישי קיצון, ביניהם האפשרות להכרזה על חדלות פירעון ביוון, בשל אי-עמידתה ביעדי הצנע שהוצבו לה.

מצב זה, בו תשקיפי התקציב של יוון יצביעו על חוסר יכולת לאזן את התקציב הפדרלי בשנים הקרובות, יימנע ממנה את הסיוע הפיננסי שמיועד לה במסגרת תוכנית החילוץ שלה, ולפיכך יותיר את הממשלה ללא הון נזיל.