הסוף לבאזז: גוגל סוגרת את השירות החברתי הכושל

גוגל תולה את כל תקוותיה לשירות חברתי משגשג ברשת החברתית שלה גוגל פלוס, וסוגרת את השירות החברתי Buzz ■ "בשביל להסתכל לעתיד, אנו צריכים להיות כנים לגבי העבר"

ענקית החיפוש ממשיכה לסגור מוצרים ושירותים אחרים שהיא איבדה בהם אמון או שלא הוכיחו את נחיצותם. כך, במהלך שהיה די צפוי שיגיע, במקודם או במאוחר, גוגל הכריזה באופן רשמי במהלך סוף השבוע האחרון על סגירת כמה מוצרים שלה בהם גם גוגל Buzz.

כזכור, גוגל באזז היה הניסיון השני של גוגל להשיג דריסת רגל בשוק הרשתות החברתיות והוא הושק לראשונה בתחילת 2010 (אחרי גוגל Wave שהושק באמצע שנת 2009). אך על אף התלהבות ראשונית מסויימת בעת ההשקות, הגולשים לא התחברו (תרתי משמע) למה שיש לגוגל להציע. לפני קצת יותר משנה הודיעה גוגל כי היא מפסיקה לפתח את פלטפורמת ה-Wave (אך לא סגרה אותה), וכעת מגיע זמנו של Buzz.

"אנחנו תמיד מנסים לבנות מוצרים דגולים שמשנים באמת את חייהם של אנשים, מוצרים שהם משתמשים בהם פעמיים או שלוש ביום", נכתב בפוסט הרשמי בבלוג של גוגל. "להצליח בזה צריך להתמקד ולחשוב. לחשוב על מה אתה עובד, ויותר חשוב מכך - על מה אתה לא עובד".

קשה להאמין שמאז שגוגל השיקה את הניסיון השלישי שלה להתחרות בשוק הרשתות החברתיות, גוגל פלוס, מישהו עוד עשה שימוש בגוגל באזז וכעת נדמה שכל מאמציה של גוגל מופנים לרשת החברתית החדשה שלה, על אף הקשיים שלה להמשיך ולהחזיק את הגולשים בה. "לשנות את העולם דורש מאיתנו להתמקד בעתיד ולהיות כנים לגבי העבר", נכתב בבלוג של גוגל. "למדנו המון ממוצרים כמו באזז, ואת מה שלמדנו אנחנו מיישמים בכל יום בחזון שלנו עם גוגל פלוס".

גוגל פלוס עוררה לא מעט עניין בקרב הגולשים, בעיקר לאחר שההרשמה אליה נפתחה באופן חופשי לכולם לפני כשלושה שבועות (עד אז היה ניתן להירשם אליה רק באמצעות הזמנה). אולם, בשבוע שעבר דווח כי על אף ההתלהבות, הגולשים לא עושים בה שימוש יומיומי. בנוסף, ביחד עם פרסום הדוחות הכספיים של גוגל ברבעון האחרון אישרה החברה כי נכון להיום יש בגוגל פלוס כ-40 מיליון גולשים.

כבר לפני כחודשיים התבטא מנכ"ל גוגל, לארי פייג', ואמר כי החברה מתכוונת להשקיע הרבה יותר משאבים בפחות מוצרים. לגוגל באזז, ושאר המוצרים שאותם החליטה גוגל לסגור, מצטרפים מוצרים רבים אחרים שנסגרו בתקופה האחרונה. בין היתר, נסגרו שירותי ה-Google Health, Google Power Meter, Google Desktop, Google Pack.

בנוסף גם חברות סטארט-אפ שרכשה גוגל סיימו את פעילותן לאחר תקופה קצרה, בהן Aardvark, אתר אינטרנט לשאלות ותשובות אותו רכשה גוגל ב-50 מיליון דולר וכן הסטארט-אפ Slide, אותו רכשה ב-200 מיליון דולר, באמצעותו פיתחה את אפליקציית PhotoVaine לשיתוף תמונות.