סקר: 79% מהציבור בעד עסקת שליט, 14% בלבד מתנגדים

מסקר של "ידיעות אחרונות" ומינה צמח עולה כי רוב גורף של הציבור הישראלי תומך בעסקה ■ הציבור חלוק באשר לאיום הביטחוני העולה מן העסקה, ו-53% מהנשאלים חושבים שישראל ויתרה על עקרונותיה

24 שעות לפני ביצוע עסקת שליט עולה כי רוב הציבור הישראלי תומך בה - כך עולה מסקר שמפרסם היום (ב') העיתון "ידיעות אחרונות" ומינה צמח. 79% מהציבור בעד העסקה מול 14% בלבד שמתנגד לה. עם זאת, 53% מהנשאלים סבורים כי ממשלת ישראל התפשרה על עקרונותיה בעסקה.

בתשובה לשאלה: "האם אתה תומך בעסקה לשחרור גלעד תמורת 1,027 מחבלים?" ענו 79% מהנשאלים כי הם תומכים ו-14% הביעו התנגדות לעסקה. בחלוקה בין גברים לנשים עולה כי 74% מקרב הגברים בישראל תומכים בעסקה בעוד 19% מתנגדים לה. בקרב הנשים התמיכה בעסקה גורפת כאשר 86% הצביעו בעדה ורק 5% ענו כי הן מתנגדות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר שהוא קיבל החלטה מנהיגותית, אך 49% מהציבור חושב שהוא דווקא נכנע לדעת הקהל והיא זו שהניעה את התנהלותו. 53% מהישראלים גם חושבים שהממשלה היא זו שויתרה יותר על עקרונותיה בעסקה לעומת 20% שחושבים שהחמאס הוא זה שויתר על עקרונותיו הבסיסיים. 20% חושבים ששני הצדדים ויתרו באותה מידה.

65% מהציבור הישראלי חושב שלא היה צריך לחכות חמש שנים לשחרורו של גלעד ושניתן היה לסגור את העסקה בתנאים דומים כבר בעבר. לעומתם, 20% סבורים שרק כעת הבשילו התנאים לביצוע העסקה במתווה הנוכחי.

מסתבר שאזרחי ישראל גם מודעים להשלכה הביטחונית שיש בשחרור האסירים, אך נחלקים בהשקפתם באשר למידת הפגיעה באזרחי ישראל - 50% חוששים שביטחון אזרחי ישראל ייפגע בעקבות העסקה ואילו 48% סומכים על שירותי הביטחון שיכילו את האיום וכי הביטחון של האזרחים לא נפגע.