חשש מהאטה: הצמיחה בסין ברבעון השלישי - 9.1% בלבד

בשוק ציפו לצמיחה רבעונית של 9.3% ■ הצמיחה ברבעון השני של 2011 עמדה על 9.5% ■ "הדאגה כי הצמיחה אינה מספקת על רקע משבר החובות באירופה, מובילה לטלטלה"

הבנק המרכזי בסין פרסם היום (ג') את נתוני הצמיחה בכלכלה המקומית, שהצביעה על צמיחה ברמה של 9.1% ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - קצב הצמיחה האיטי ביותר מאז 2009. הנתון מוסיף לדאגת המשקיעים מהאטה בכלכלה, על רקע משבר החובות הריבוניים באירופה.

מדובר בנתון שעומד מתחת לציפיות האנליסטים של "בלומברג", שציפו לצמיחה של 9.3%. כמו כן, יש לציין כי שיעור הצמיחה ברבעון השני של 2011 בסין, עמד על 9.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

"זה לא מספר רע, והשווקים מגיבים בתנודתיות-יתר להערכתי", אמר יאו וו, אנליסט בשלוחת סוסייטה ז'נרל בהונג קונג. "הנתון של היום לא ישפיע על השווקים בטווח הקצר - אולם אנו כבר מסתכלים קדימה, וצופים כי הבנק המרכזי ינקוט בהקלה כמותית".

"הצמיחה בסין נפלה מתחת לצפי", מעריך צ'ו מון, אנליסט ב-BNP פריבה, בהתייחסו לנתוני הצמיחה שפורסמו במדינה (פירוט בהמשך). "הדאגה כי הצמיחה אינה מספקת על רקע משבר החובות באירופה, מובילה לטלטלה בשווקים".