שון פרקר: "המשתמשים הפעילים כבר נוטשים את פייסבוק"

אחד ממייסדי נאפסטר ודמות בולטת בתחילת דרכה של פייסבוק טוען כי הבעיה של הרשת החברתית איננה הפרטיות: "המשתמשים החזקים שיוצרים את כל התוכן עוברים לטוויטר וגוגל פלוס"

אמש (ב') יצא לדרך כנס Web 2.0, אחד הכנסים החשובים והבולטים בתעשיית האינטרנט והטכנולוגיה שמתקיים בסן פרנסיסקו, כשבמסגרתו נערך מפגש אינטנסיבי בין יזמי היי-טק, מנכ"לים ובכירים נוספים בתעשייה ובתקשורת במשך שלושה ימים של ראיונות ופאנלים שונים.

אחד הראיונות הראשונים שסיפק כותרות היה זה שנערך עם שון פרקר, אחד ממייסדי נאפסטר, התוכנה לשיתוף קבצי MP3 שנוסדה לפני יותר מ-10 שנים, ומי שמוכר לדור הצעיר יותר של האינטרנט כאחד מהמשקיעים והפעילים הראשונים בפייסבוק וזה שעמד במרכז אחת הסצינות הבולטות בסרט "הרשת החברתית".

בראיון לבלוג טק-קראנץ' נשאל פרקר מה הוא חושב על כך שפייסבוק הופכת להיות מפחידה כל כך במונחים של מעקב אחרי הגולשים שלה :"יש מפחיד טוב ויש מפחיד רע. אני לא חושב שהבעיה הגדולה של פייסבוק היא סוגיית הפרטיות", אמר פרקר. "הבעיה של פייסבוק הוא שטף המידע שמייצרים המשתמשים החזקים שלה (Power Users)". לטענתו, מאז שהושקו החידושים האחרונים של פייסבוק, כמו ה-Ticker שמעדכן ללא הרף על הפעילות שלנו ושל החברים שלנו, ישנו מבול של מידע בפרופיל שלנו. פארקר מעלה את האפשרות שבמצב הזה הגולשים ברשת החברתית לא מודעים לכמויות המידע שהם משתפים וכיצד למנוע זאת.

יחד עם זאת, טוען פרקר, כי זו לא הבעיה הגדולה ביותר של פייסבוק כיוון שבסופו של דבר הגולשים יסתגלו וילמדו לשלוט על הפרטיות שלהם. בראיון נוסף שנתן פרקר לבלוג Mashable הוא אומר כי הבעיה הגדולה ביותר של פייסבוק היא המשתמשים החזקים שגולשים בה, אלו שמייצרים את כל התוכן ומציפים את חבריהם, ואם פייסבוק לא תשמור עליהם הם ינטשו אותה: "האיום על פייסבוק הוא מעבר של המשתמשים החזקים שלה לטוויטר וגוגל פלוס", אומר פרקר. "פייסבוק לא נותנת להם מספיק דרכים לנהל את שטף המידע שלהם".

שון פרקר, 31, היה ועדיין מעורב בלא מעט מיזמי היי-טק בעשור האחרון, ומלבד נאפסטר של תחילת שנות ה-2000 והמעורבות שלו בפייסבוק הוא כעת משקיע את זמנו וכספו בסטארט-אפ המוזיקה ברשת Spotify, שמקיים שיתוף פעולה עם פייסבוק בתור אפליקציה ברשת החברתית, וגם בסטארט-אפ חדש שהקים בשם AirTime.

כשנשאל פרקר מה המשמעות של שיתוף הפעולה בין ספוטיפיי לפייסבוק, ענה: "הדבר הכי צפוי זה שהיא (ספוטיפיי) מעניקה ל-800 מיליון גולשים גישה למוזיקה שתהפוך לוויראלית בצורה מסיבית".