בפעם השלישית השנה: מודי'ס חתכה את דירוג ספרד

דירוג האשראי של ספרד נחתך בשתי רמות ל-A1 לעומת Aa2 בדירוג הקודם, תחזית הדירוג נותרה שלילית ■ "גוברים הסיכונים מהסלמה נוספת של משבר החוב במרחב האירו, ספרד פגיעה ללחצים בשווקים"

סוכנות הדירוג, מודי'ס הורידה את הדירוג של ספרד, זו הפעם השלישית ב-13 החודשים האחרונים, זאת על רקע משבר החוב הגובר במדינה. דירוג האשראי של ספרד נחתך בשתי רמות ל-A1 לעומת Aa2 בדירוג הקודם, תחזית הדירוג נותרה שלילית. נזכיר כי S&P חתכה גם היא את דירוגה של ספרד ב-14 באוקטובר ופיץ' חתכה את דירוג ספרד ב-7 באוקטובר.

תחזית הדירוג נותרה שלילית ע"י מודי'ס כדי לשקף את הסיכוי להורדת דירוג נוספת על רקע הסיכונים הגוברים מהסלמה נוספת של משבר החוב במרחב האירו. החברה הדגישה את הפגיעות של ספרד ללחץ בשווקים, מה שמעלה את התשואה על האג"ח וכן הדגישו את תחזית הצמיחה הנמוכה במדינה.

התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ספרד עלתה ל-5.38% היום לעומת 5.36% אתמול. למרות הנכונות של הבנק המרכזי לרכוש אג"ח של ספרד, התשואה על האג"ח במדינהעלתהנ פי שניים לעומת האג"ח של גרמניה ל-10 שנים (המהווה בנצ'מרק).

שר האוצר של ספרד אמר כי ההחלטה לא הייתה מוצדקת ולא נסמכה על נתוני מאקרו של הכלכלה הספרדית ונבעה בעיקר מהמתיחות בשוווקים בשל מבר החוב בגוש האירו.