אלימות ביוון: מפגינים זרקו בקבוקי תבערה מחוץ לפרלמנט

הערכות המשטרה היוונית: 100 אלף אזרחים יצאו לרחובות ■ סקרים מצביעים על ירידה בתמיכה בראש הממשלה המכהן ■ מפגין: "על מי הם מנסים לעבוד? הם לא מצילים אותנו"

חוסר הוודאות לגבי עתידה של יוון בפרט וגוש האירו בכלל נותן אותותיו גם מחוץ לשווקים: מפגינים רעולי פנים זרקו היום (ד') אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון היוונים במסגרת השביתה הכללית במדינה שהחלה היום. במהלך היום, עשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות כדי להראות את התנגדותם לתוכנית הקיצוצים הרחבה של הממשלה, בראשה עומד יורגוס פפנדראו.

לראשונה מאז התפרצות משבר החוב לפני שנתיים אזרחים במדינה זרקו היום בקבוקי תבערה על בניין הפרלמנט. לפי סקרים שנערכו במדינה, ששיעור האבטלה בה הגיע ל-16%, מצבו של פפנדראו אינו מבטיח. זאת, כשברקע הפרלמנט צפוי להצביע על החלק האחרון של תוכנית צנע רחבה במדינה, שכוללת העלאות מסים, קיצוצים במשכורות ופיטורים רבים בסקטור הציבורי.

"על מי הם מנסים לעבוד? הם לא מצילים אותנו", אמר אקיס פפדופולוס, עובד בן 50 בסקטור הציבורי ביוון לסוכנות הידיעות "רויטרס". "בגלל תוכנית הצנע הזאת העניים רק הופכים לעניים יותר, והעשירים לעשירים יותר. הגיע הזמן להשמיע את קולנו ולהגיד 'לא, אנחנו לא רוצים את העזרה שלכם'".

המשטרה יוונית ניסתה להשתלט על המפגינים וירתה לעברם גז מדמיע. נציין כי בעקבות השביתה בת היומיים שהחלה היום, טיסות רבות ליוון וממנה בוטלו.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, מספר אזרחים ושוטרים נפצעו במהלך המהומות, בעיקר מכוויות קלות וחתכים. לפי הערכות המשטרה יוונית, ברחובות נמצאים כעת כ-70 אזרחים. מעל ל-7,000 שוטרים מנסים להשליט סדר כעת באתונה.