ניתוח בגרמניה: מרקל עלולה לא להיבחר שוב בצל המשבר

הציבור בגרמניה לא מעריך את ניסיונותיה של הקנצלרית לטפל במשבר החוב ■ מנהל מחלקת מחקר בבריסל: "התקשורת בגרמניה לא בעד הסיוע ליוון, והציבור הולך אחריה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עלולה לסכן את בחירתה ב-2013 לכהונה נוספת בתפקיד, במסגרת מאמציה להצלת גוש האירו.

מרקל ככל הנראה תיבחר לאמץ צעדים לא פופולריים על בוחריה בפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי ב-23 באוקטובר, שם ינסו מובילי המדיניות הפיננסית באירופה לגבש פיתרון למשבר החוב. מרקל צפוייה להאיץ במנהיגי היבשת וכן בנשיא ארה"ב אובמה, "לעשות יותר" כדי לטפל במשבר שמאיים על יציבת המערכת הפיננסית העולמית.

"הצעד הבא של מרקל הוא לשכנע את הבוחרים בכך", טוען גיילס מריט (Giles Merritt), מנהל מחלקת מחקר בבריסל. "התקשורת בגרמניה תוקפת באופן מוחץ את הרעיון לסייע ליוון בכסף גרמני, וזה מוטמע עמוק בקרב הציבור". הבחירות הבאות בגרמניה צפויות להיערך בספטמבר 2013.

"זוהי אג'נדה ותקופה חשובה למרקל, גדולה וחשובה הרבה יותר גם ביחס למנהיגים קודמים בגרמניה", אמר ז'אן טצ'או (Jan Techau), מנהל מכון מחקר לשלום בינלאומי מטעם האיחוד האירופי. "למרקל יהיה קשה להסביר את המשבר ביוון ובמערכת הבנקאית לבוחרים. היא עלולה להוות המטרה לכעס של הבוחרים באשר לגישתה בנושא, למרות שכל המפלגות הגדולות בגרמניה - ואפילו האופוזיציה - תומכות בה".