האיחוד האירופי יאפשר לקרן החילוץ לרכוש אג"ח בשוק המשני

(עדכון) - טיוטת קווים מנחים של האיחוד האירופי הנוגעת להתנהלות הקרן, הודלפה לידי הסוכנויות הזרות ■ עולה כי הקרן תלווה רק לממשלות וגופים פיננסים שמייצגים "סיכון מערכתי"

הלוואות שיועברו לממשלות מדינות אירופה מקרן הייצוב האירופאית (EFSF), לטובת תרחישי חירום והזרמת הון למערכת הבנקאית באירופה, ישמשו רק כמוצא אחרון - כך עולה מטיוטת קווים מנחים הנוגעת להתנהלות הקרן, שהגיעה לידי "בלומברג" ופורסמה היום (ה'). עוד דווח כי הקרן תוכל לרכוש אג"ח ממשלתיות בשוק המשני, כך עולה מחלק אחר במסמך, לפי דיווח "רויטרס".

על פי המסמך, שנכתב על ידי האיחוד האירופי, יש להשתמש בכספי קרן המטבע רק לטובת סיוע לגופים הנמצאים ב"סיכון מערכתי" - זאת, בהמשך להסכם של מדינות אירופה בפגישת שרי האוצר שהתקיימה ב-21 ביולי, בבריסל.

"הניסיון מראה שלממשלות מסויימות לא יהיו מספיק משאבים, בעיקר במקרים בהם הסקטור הפיננסי גדול יחסית לגודל הכלכלה המקומית", נכתב במסמך. "במקרים כאלה, קרן החילוץ תשמש כמוצא אחרות לשימור היציבות הפיננסית".

עוד נכתב במסמך כי אם למדינה החברה בגוש האירו יש היסטוריה חיובית של פירעון הלוואות ובעיות במערכת הבנקאית המקומית, היא תוכל להציע את האג"ח שלה לרכישה על ידי הקרן - כך על פי הדיווח.