פיץ': דירוג צרפת לא בסיכון; הדירוג של ארה"ב - דווקא כן

בניגוד למודי'ס ו-S&P, בפיץ' "לא צופים שינוי בדירוג צרפת בטווח הקצר" ■ אולם מזהירים מפני מהלך חריף יותר: "במידה ובוושינגטון מעוניינים לשמור על הדירוג, נדרשים קיצוצים"

עסקה להקלה על משבר החוב בגוש האירו לא תקל משמעותית על רמת החובות הריבוניים במרחב, כך סבורה סוכנות הדירוג פיץ'. עוד מציינת הסוכנות כי להערכתה, ובניגוד להערכות הסוכנויות S&P ומודי'ס, דירוג האשראי שלא צרפת לא נתון בסכנת הורדה, אולם זה של ארה"ב, דווקא כן.

"בטווח הקצר, אנחנו לא צופים הורדת דירוג או שינוי בתחזיות שלנו לגבי צרפת", אמר טוני סטרינגר (Tony Stringer), מנהל השקעות בכיר בפיץ', בריאיון ל"דאו ג'ונס". זאת, כאשר דירוג האשראי של צרפת, ברמה עדכנית של "AAA", חיוני לטובת גיוס חוב עבור הרחבת קרן החילוץ האירופאית (ל-440 מיליארד אירו).

אולם, באשר לכלכלות חלשות יותר בגוש האירו, סבור סטרינגר כי הורדת דירוג תיתכן, ותישאר ריאלית גם במקרה של עסקה או תוכנית לטיפול במשבר. "הסיכון בגוש האירו עדיין גבוה, ויישאר כך למשך 12 החודשים הקרובים", הסביר.

באשר לדירוג האשראי של ארה"ב, שנפגע זה מכבר על ידי S&P, ציין סטרינגר כי למרות שפיץ' אישררה את הדירוג בחודש אוגוסט, "הוועידה המיוחדת שהקים אובמה תצטרך להציג תוכנית לקיצוצים נוספים, במידה ובוושינגטון מעוניינים לשמור על הדירוג שלהם".

"המערכת הפוליטית בארה"ב נתונה בפני אתגרים משמעותיים", מציין סטינגר, שמקווה כי הוועידה שהקים נשיא ארה"ב אובמה, תצליח להביא לקיצוצים בתקציב הפדרלי בארה"ב עד הדד-ליין שהוקצה לה, ב-23 בנובמבר.