חתן פרס נובל לכלכלה: "אירופה תזדקק ל-2 טריליון דולר"

מייקל ספנס, פרופ' לכלכלה מאונ' ניו-יורק: יש להגדיל את קרן החילוץ ל-2 טריליון דולר ■ "באירופה נדרשת להזרים הון לבנקים, יש סיכוי של 50% שהמשבר יגיע לכדי פיתרון" ■ דיווח: ממשלות אירופה יגדילו בכ-940 מיליארד אירו את קרן החילוץ

אירופה תזדקק להגדיל את קרן החילוץ האירופאית (EFSF) להיקף של 2 טריליון דולר כדי להיאבק במשבר החוב, כך סבור מייקל ספנס (Michael Spence), פרופ' מאוניברסיטת ניו-יורק וחתן פרס נובל לכלכלה.

ספנס התייחס לדיווחים האחרונים כי מובילי המדיניות הפיננסיות באירופה שוקלים להרחיב את הקרן להיקף של 1.3 טיריליון דולר (940 מיליארד אירו), וציין כי לדידו יש להרחיבה אף יותר. במידה ודבר זה לא ייעשה, התוצאות יהיו "קשות, כולל האטה בצמיחה" באירופה ובארה"ב.

ללא קשר לקרן החילוץ, סבור ספנס כי אירופה צריכה "לגלות מחוייבת להזרמת הון לבנקים", וכי הסיכוי למיתון גלובלי הוא "קצת פחות מ-50%, ויש סיכוי של 50-50 בערך כי משבר החוב באירופה יגיע לכדי פיתרון".

נזכיר כי אתמול עלתה האפשרות כי ממשלות אירופה יגדילו בכ-940 מיליארד אירו (1.3 טריליון דולר) את קרן החילוץ האירופאית, לעיתות חירום באירופה - כך מסרו שני גורמים אנונימיים ל"בלומברג", אולם נציין כי הדיווח לא אושר לאחר מכן על ידי גורמים רשמיים. לדבריהם של הגורמים, מנהיגי אירופה יאחדו בין קרן החילוץ שכבר הקימו, לבין הקרן הקבועה אותה הם מתכננים להקים - ויזרימו את כל הכסף לקופתה.

ברקע בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים של כ-2%. (לסיפור המלא)