בכיר ב'פד': "המדיניות פוגעת ביצירת משרות בטווח הארוך"

נרינה קוצ'רלקוטה: "פעולות ה-FOMC ב-2011 מצביעה על כך שה'פד' סבלני יותר לסיכוני האינפלציה ואיבוד משרות בטווח הבינוני והארוך"

נשיא ה'פד' של מחוז מיניאפוליס, נרינה קוצ'רלקוטה, אמר היום (ו') כי המדיניות המוניטרית הנוכחית של הבנק המרכזי תאיץ יצירת מקומות עבודה בטווח הקצר, אולם היא מסכנת את שיעור האינפלציה ויצירת מקומות עבודה בטווח הארוך.

קוצ'רלקוטה הוסיף כי הוא אינו בהכרח מתנגד למדיניות "רווח בטווח הקצר על חשבון בעיות אפשריות בטווח הארוך", אך ציין כי מדובר בשינוי המדיניות של ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC) אשר מגלה הרבה יותר סבלנות לסיכויים הגוברים לאינפלציה.

"פעולות ה-FOMC ב-2011 מצביעה על כך שה'פד' סבלני יותר לסיכוני האינפלציה ואיבוד משרות בטווח הבינוני והארוך, לעומת 2010", אמר קוצ'רלקוטה.

קוצ'רלקוטה הוא אחד מבין שלושת חברי הוועדה שהתנגדו להחלטת ה'פד' באוגוסט להותיר את הריבית בארה"ב על כנה בשיעור אפסי של 0%-0.25% עד אמצע 2013, ולתוכנית התמריצים שהשיק ה'פד' בספטמבר בשווי של 400 מיליארד דולר.

במהלך נאומו ב"מועדון הרווארד" במיניסוטה המשיך קוצ'רלקוטה לטעון כי מדיניות ה'פד' הייתה צריכה להיות מהודקת יותר בשנה האחרונה בתגובה לשינויים בשיעור האינפלציה והאבטלה.

עוד הוסיף קוצ'רלקוטה כי מדיניות פחות מרוסנת אינה תואמת את מדיניות ה'פד' לשמור על שיעור אבטלה נמוך תוך שמירה על שיעור האינפלציה מתחת ליעד הבלתי רשמי שלה - 2%. "אני מאמין ששיעור האינפלציה יעלה מעל ל-2% במהלך השנתיים הבאות, ושיעור האבטלה ירד מתחת ל-8% עד סוף 2013", אמר קוצ'רלקוטה.

"המדיניות המקלה במקום המדיניות הקשוחה יותר בעצם מסמנת שה'פד' מוכן לקבל אינפלציה של מעל ל-2%", הוסיף קוצ'רלקוטה. "בהתאם לכך ה'פד' צריך לבהיר כיצד הוא רואה את היחס בין אבטלה לאינפלציה".