משבר בטקסטיל: ערד תעשיות מאיימת בפיטורי מאות עובדים

מנכ"ל החברה: הסרת מכסי המגן תוביל לסגירה מיידית של מפעלי הייצור שמחזיקה החברה במצפה רמון, בערד ובמגדל-העמק

חברת ערד תעשיות טקסטיל מזהירה מפני סגירת אתרי הייצור שלה בישראל, במקרה של הרחבת הייבוא של תוצרת מהמזרח הרחוק באמצעות הסרת מכסי מגן. במכתב ששיגר בימים האחרונים מנכ"ל החברה, גיא שוורץ, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר התמ"ת שלום שמחון, הוא מאיים כי הסרת מכסי המגן תוביל לסגירה מיידית של מפעלי הייצור שמחזיקה החברה במצפה רמון, בערד ובמגדל-העמק, לפיטורים של 550 עובדים ולהעתקת פעילותם לירדן ולאתיופיה.

המפעל הגדול ביותר של החברה נמצא בערד. הוא משמש לייצור מגבות ומועסקים בו 400 עובדים. לדברי שוורץ, המכס הקיים על ייבוא מגבות לישראל ממדינות שאין איתן הסכם של סחר חופשי עומד על 12%, ועם הסרתו ייחשפו התעשיינים המקומיים לתוצרת מיובאת מסין ומפקיסטן ולא תתאפשר להם תחרות הוגנת עם הסחורה הזולה.

כ-25% מתוצרת המפעל בערד מיועדים לשוק המקומי והשאר משווקים לאירופה ולארה"ב. "יש כאן אבסורד גדול: אוכל לייצא את הסחורה שלי למדינות בעולם, אך בתוך המדינה שאני מייצר בה לא אוכל למכור - משום שהיא מעדיפה יבוא של תוצרת נחותה וזולה ממקומות אחרים מבלי שעשתה עם המדינות הסכמי סחר", אומר שוורץ. "הסרת מכסי המגן תהיה מכת מוות עבורנו ותסב פגיעה אנושה לערד, שאנו המעסיק הגדול ביותר בה".

במתפרה שמחזיקה החברה במצפה רמון נתפרים מדים לצה"ל, ובמתפרה במגדל-העמק מיוצרים פרטי לבוש לחדרי ניתוח. "אם ניאלץ להעתיק את פעילותנו לחו"ל משום שלא נוכל למכור לשוק המקומי, ייתכן שצה"ל יקבל את המדים של חייליו מירדן, כי שם נתפור אותם בעלויות נמוכות יותר", מזהיר שוורץ. "גם כך מצב הטקסטיל בארץ קשה. במקום לעזור לנו, שמים לנו רגליים".