מנכ"ל אסם: לא העלנו את המחיר יותר מכפי שהוא הוזל כעת

גזי קפלן בראיון לחדשות 2: "אני מקווה שרשתות השיווק ישתתפו בהוזלה" ■ על הסיבות להוזלה הנוכחית: "לא עשינו זאת בגלל איום החרם אלא בגלל פנייה מנומסת מאד של הסטודנטים"

אני לא חושב שאיום החרם עבד, אני לא חושב שאסם היא חברה שקשובה לרחשי הציבור" - כך אמר היום (ב') גזי קפלן, מנכ"ל אסם, בראיון לערוץ 2. קפלן ציין כי אסם יצאה במהלך עצמאי להורדת המחירים, לאחר שנכשלה, לדבריו, בייזום "מהלך משולב" להוזלה של סל מוצרים. כעת מקווה קפלן כי "גורמי הסחר" יסייעו בגלגול ההוזלה גם לכיסי הצרכן.

"ניסיתי ליזום מהלך משולב שיוביל להוזלה משמעותית של שורה ארוכה של מוצרי מזון", סיפר קפלן. "אולם זה לא הלך, ולכן החלטנו לבצע מהלך עצמאי של הורדת מחירים של מוצרים שנמצאים בכל בית בישראל".

קפלן סיפר כי הוא לא רוצה "להתנצח עם רשתות השיווק", וכי לאחר שהניסיון שביצע להוזלה משותפת לא צלח, הוא מקווה רק "שרשתות השיווק יתרמו לצרכנים, ביחס ישיר לתרומה של אסם לציבור".

"לא עשינו זאת בגלל החרם"

באשר לסיבות להוזלת המחירים אמר קפלן: "לא עשינו זאת מתוך איום החרם, אלא מתוך פנייה מאד מנומסת של ציבור הסטודנטים. באופן אישי, עשיתי זאת קודם כל כאזרח המדינה שרוצה לפעול לחברה יותר צודקת ויותר שיוויונית. לא בחרנו כאן מוצרים אקראיים".

באשר לשיעור ההוזלה, כשנשאל אם ההוזלה לא בטלה לעומת עליית מחירי המוצרים בשנתיים האחרונות, ציין קפלן: "לא העלנו את מחירי המוצרים באופן יותר גבוה מזה בו הוזלנו אותם כעת. יש לנו נתונים סטטיסטיים שמוכיחים כי באופן קבוע ייקרנו את המחירים באופן סביר.

"אני מקווה מאד שההוזלות יגולגלו לצרכן - זה וודאי באשר לקניית המטרנה, כאשר השוברים יעניקו הנחה של 5 שקלים. באשר למוצרים הנוספים - אני מקווה מאד שגם גורמי הסחר הנוספים יהיו קשובים כמונו".