חשד: גזבר קדימה, רו"ח איציק חדד, מעל בכספי המפלגה

חדד חשוד במעילה בכספים שהיו אמורים להיות משולמים לפעילים שנשכרו לאייש את הקלפיות בבחירות 2009 ■ לבני: "הפעולה שנקטנו תגדיר נכונה את הרף הנדרש מהמפלגות בישראל"

‎‎חשד לפרשת שחיתות נוספת של גורמים במנגנון מפלגת קדימה: גזבר קדימה, רו"ח איציק חדד, נחקר בחשד למעילה בכספי המפלגה.

הבוקר (ג') עיכבה המשטרה לחקירה את חדד, את חנוך חזין, איש המחשבים של המפלגה, ואדם נוסף בחשד לביצוע עבירות של גניבה בידי מנהל, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות.

לפני מספר חודשים עצרה המשטרה את מנכ"ל קדימה, משה שחורי, בחשד כי נתן שוחד לבכיר ברשות המסים, דוד ואנונו, שהורשע בפרשה ונשלח ל-6 שנות מאסר.

ל"גלובס" נודע כי לחדד מיוחס חשד לניסיון הונאה בכספי המפלגה, שהיו אמורים להיות משולמים באמצעות חברה שהקים מקורבו למס הכנסה ולפעילים ועובדים, שנשכרו לאייש את הקלפיות בבחירות 2009.

הבוקר הגישה תנועת קדימה באמצעות היועץ המשפטי שלה, עו"ד איתן הברמן, ובהנחיית יו"ר המפלגה, ציפי לבני, תלונה במשטרה נגד חדד והעבירה את פרטי התלונה למבקר המדינה.

מקדימה נמסר כי החשדות עלו לאחר שלבני הורתה למבקר הפנים של המפלגה לערוך בדיקה.

‏ביקורת על לבני

‏בקדימה ממהרים להתנער מהתדמית המושחתת שדבקה במפלגה, ומגדירים את המהלך כ"ניקוי אורוות". במפלגה מציינים כי חדד מלווה את המפלגה מיום הקמתה על-ידי ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, וכי הוא מונה בידי חבר הכנסת לשעבר אביגדור יצחקי.

‏ח"כ לבני אמרה היום כי "בכל מקום בו קיים ספק, ולו הקל ביותר, של פגיעה בטוהר המידות בשירות הציבורי והפוליטי - יש לפנות מיד לרשויות אכיפת החוק... באופן הנחרץ והברור הזה פעלה קדימה... אני מאמינה כי פעולה חשובה זו שנקטנו תגדיר נכונה את הרף הנדרש מהמפלגות בישראל".

בשיחות עם חברי כנסת מהמפלגה אמרה לבני כי "אני מאמינה שתהליכים של 'ניקוי אורוות' הם הדבר הדרוש במערכת הפוליטית".

‏עם זאת, בקדימה נשמעה גם ביקורת כלפי לבני. לטענת גורמים במפלגה, לבני ידעה זמן רב כבר על המעילה לכאורה, אולם בחרה לשתוק. רק כשהתברר כי החשדות יפורסמו במסגרת דוח מבקר המדינה, היא החליטה לפרסם את הסיפור לפניו. ‏‎‎‏