דיווחים באיטליה: ברלוסקוני יתפטר בשל רפורמה בפנסיה

על פי דיווחים בתקשורת האיטלקית ברלוסקוני אמור להתפטר כחלק מעיסקה לאישור רפורמה בתחום הפנסיה ■ הדיווח טוען שהבחירות לראשות ממשלות איטליה יתקיימו במארס הקרוב

דיווחים שמגיעים בשעות האחרונות מאיטליה מצביעים על כך שראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני על סף סיום תפקידו כראש ממשלת איטליה. על פי הדיווח ברלסקוני הגיע להסכם עם השותפות שלו בפרלמנט האיטלקי, שבמסגרתה הם יתמכו בצעדים להאצת הצמיחה באיטליה בתמורה להתפטרותו של ברלוסקוני.

ההסכם שנחתם עם "הליגה הצפונית" מונעת משבר מיידי בממשלה האיטלקית אולם מעמיד את מצבו של ברלוסקוני כראש ממשלה בסכנה, ויכולה להוות משב רוח מרענן לדיוני פסגת מנהיגי אירופה שמתקיימת היום בבריסל לגבי טיפול במשבר החוב ביבשת.

כתבים באיטליה מדווחים שברלוסקוני הגיע להסכם עם ראש הליגה הצפונית אומבירטו בוסי לגבי רפורמות בתחום הפנסיה, כחלק מהדרישות של האיחוד האירופי מאיטליה לבצע תוכנית חירום להצלת הכלכלה האיטלקית המדשדשת.

העיתונים האיטלקים "לה סטמפה" ו"לה ריפובליקה" מדווחים שההתפטרות של ברלסקוני והקדמת הבחירות היו חלק מתנאי העיסקה שחתמו עליה ברלוסקוני ובוסי. על פי העיתונים, ברלוסקוני אמור להתפטר בחודשים הקרובים, ושהבחירות באיטליה יוקדמו לחודש מארס הקרוב.