סוני רוכשת את חלקה של אריקסון במיזם המובייל המשותף

אחרי חודשים של שמועות, ענקית האלקטרוניקה היפנית לוקחת בעלות מלאה על מיזם הטלפונים הסלולריים שהקימה ב-2001 ביחד עם חברת אריקסון ■ עלות הרכישה: 1.05 מיליארד יורו

מותג סלולר חדש בדרך? אחרי לא מעט שמועות, לפנות בוקר הגיעה ההודעה הרשמית מחברת התקשורת אריקסון. ענקית האלקטרוניקה סוני רוכשת את חלקה של אריקסון במיזם המשותף שהקימו בשנת 2001, סוני-אריקסון, במסגרתו ייצרו שתי החברות מכשירי סלולר.

סוני תשלם 1.05 מיליארד יורו תמורת 50% מחברת סוני-אריקסון שבבעלתה של אריקסון, ובכך תשתלט סוני לחלוטין על מותג הסלולר שיצטרף לשלל מוצרי האלקטרוניקה של החברה הכוללים מחשבים, טאבלטים חדשים, טלוויזיות, קונסולות משחק ועוד.

חתימת הרכישה ואישורה עומדות למבחן רשויות הרגולציה, אך הצפי הוא להשלמתה בתחילת 2012. המיזם המשותף של שתי החברות הוקם באוקטובר 2001, אז הביאה סוני את היכולות שלה בתחום האלקטרוניקה ואריקסון את המומחיות שלה בתקשורת ובטכנולוגיות מתקדמות.

לאור הרכישה נראה שסוני הולכת להתמקד בשוק הצרכני הפרטי עם ייצור קו מכשירי סלולר בעל תאימות גבוהה יותר למוצרי האלקטרוניקה של החברה, ואילו אריקסון תרחיב עוד יותר את הפעילות שלה בפיתוח תשתיות טלקום: "כעת אנו מתמקדים בלאפשר קישוריות לכל המכשירים בעזרת חטיבת המחקר והפטנטים המובילים שלנו, כדי באמת ליצור עולם מקושר", אומר נשיא ומנכ"ל אריקסון האנס וסטברג.

לאורך השנים, ובעיקר בזכות סוני, למדנו לזכור את מכשירי סוני-אירקסון בזכות סדרות ה- Walk-man המפורסמות והמכשירים שכללו את מותג הצילום של סוני, Cyber-Shot. מאז שעולם הסלולר עבר שינוי מהותי ממכשירים "פשוטים" לסמארטפונים המבוססים על מסכי מגע ומערכות הפעלה חכמות, סוני אריקסון הייתה בין האחרונות בתור לבצע את השינוי. רק באמצע 2010 הוצגו הסמארטפונים הראשונים של החברה, המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (סדרת ה-Xperia), כאשר התחרות האמיתית בשוק הייתה בעיקר סביב יצרניות כמו אפל, סמסונג, HTC ומוטורולה.