מופז: לא היתה מריחה גדולה יותר מוועדת טרכטנברג

מופז הוסיף: "דוח טרכטנברג הוא כמו לתת עוגייה לאדם מורעב" ■ יריבה של לבני בקדימה חתם על עצומת יוזמי המחאה ומוביל תוכנית חברתית-כלכלית חדשה משל עצמו

הקרב על ראשות קדימה מתחמם: על רקע הסקרים שמעידים כי גם המחאה החברתית לא גרמה לקדימה להיתפס כאלטרנטיבה שלטונית, מביע הבוקר ח"כ שאול מופז, שצפוי להתמודד מול יו"ר קדימה ציפי לבני על הובלת המפלגה, תמיכה בדרישות יוזמי המחאה ומפרסם תוכנית חברתית-כלכלית שגיבש.

במכתב התמיכה ביוזמי המחאה מתח מופז ביקורת חריפה על ועדת טרכטנברג. "אם המערכת הציבורית בישראל הורעבה עד למצב של תת תזונה, הרי שדוח טרכטנברג הוא כמו לתת עוגייה לאדם מורעב", כותב מופז, "הארץ זועקת לשינוי יסודי של המדיניות הכלכלית-חברתית מבית מדרשו של הניאו קפיטליסט נתניהו. הכלכלה הזו, שרמסה את החלשים ומאיימת להכחיד את מעמד הביניים - הכלכלה הזו מאיימת על הלכידות החברתית ולא די באמרות ריקות מתוכן של וועדות חסרות שיניים".

לדברי מופז, הוועדה אינה מהווה תחליף למדיניות, לתפיסת עולם ולאחריות הדרג המדיני ונבחרי העם: "לא היתה מריחה גדולה יותר בתולדות וועדות ממשלתיות מוועדה זו. ועדת טרכטנברג הוקמה למראית עין, עם מנדט של מראית עין, סמכויות למראית עין ומסקנות למראית עין", הוא מוסיף.

בסיום המכתב מזמין מופז את ראשי המחאה לתמוך בתוכניתו החברתית- כלכלית שהתפרסמה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו. התכנית כוללת פתרונות בתחומי החינוך, הבריאות, הדיור, תשתיות התחבורה הציבורית, ההשכלה הגבוהה, רשויות מקומיות, השירותים לקשישים, ובמדיניות המיסוי והתעסוקה וקובעת עקרונות יסוד למדיניות הפרטה. היא מציגה לצד השימושים גם את המקורות הדרושים לביצוע השינוי: העברת כ-26 מיליארד שקל בשנה למשך חמש שנים, והוצאה כוללת של כ- 130 מיליארד שקלים על פני חומש.

"אני קובע כי לא ניתן לממן תוכנית שאפתנית כזו ללא הרחבה של מסגרת התקציב", מפרט מופז. "הרחבה כזו צריכה להיעשות באחריות, לטווח זמן מוגבל, ועליה להיות מופנית אך ורק לסעיפי תקציב שמגדילים את כושר הייצור של המשק בטווח הארוך. ללא הרחבה פיסקאלית כזו, דיבורים על 'הגדלה משמעותית של השירותים הממשלתיים' יישארו ללא כיסוי.

(לעמוד הפייסבוק של מופז)