שמולי: ניסיתי לשכנע את דפני ליף לא לקיים הפגנה במוצ"ש

איציק שמולי בראיון בגל"צ: "אני חושב שהתזמון של ההפגנה במוצאי השבת הקרובה לא נכון, אבל לא הצלחתי לשכנע את דפני והחברים" ■ מכחיש שיש קרע בינו לבין ליף: "המטרות שלנו הן אותן מטרות נעלות"

"ניסיתי לשכנע את דפני והחברים שההפגנה שמתוכננת למוצאי השבת הקרובה היא לא בתזמון נכון - גם מבחינת התקופה והגשם המתקרב, וגם מבחינת השלב שבה המחאה החברתית נמצאת. ניסיתי לשכנע לנקוט אמצעים אחרים במסגרת המחאה, אבל לא הצלחתי. בכל מקרה - אני מקווה שאתבדה והמון אנשים ייצאו במוצ"ש לרחובות", כך אומר הבוקר (ו') איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בראיון בגל"צ.

שמולי הכחיש שקיים קרע בינו לבין יוזמי המחאה - דפני ליף, סתיו שפיר וחבריהן, ושעל רקע אותו הן לא רצו כי הוא יינאם בעצרת המרכזית בכיכר רבין בת"א. "הפרסומים שקריים לגמרי וחבל שמתעסקים בזה בכלל. המטרות שלי ושל דפני הן אותן מטרות נעלות. נכון שיש מתח בינינו, יש גישות אידיאולוגיות שונות ותפיסות שונות, אבל אנחנו נלחמים על אותן מטרות. דפני התקשרה אלי כדי להתנצל על הפרסומים האלה וצריך להגיד לה מילה טובה. יש אירוע מחאה ואנחנו נהיה שם. אני אישית אהיה בעצרת בירושלים", אמר שמולי.

יו"ר התאחדות הסטודנטים התייחס גם להשבתה האפשרית של האוניברסיטאות והמכללות בשבוע הבא על רקע מחלוקות בין הסגל האקדמי למדינה בעיקר בנושאי השכר, ואמר כי לא מן הנמנע שיהיו השבתות בשבוע הבא. "יש הרבה אי-צדק ובעיות במערכת הזו ואנחנו נתמוך במאבק", אמר.

מבחינה אישית שמולי אמר כי כל ההובלה של המחאה החברתית בחודשים האחרונים לוקחת מחיר אישי ממנו אבל המטרה מקדשת את האמצעים: "אני משלם מחיר לא קטן - אני עושה שני תארים שניים ולפעמים זה מקשה. אבל קורה פה דבר גדול וגם אם צריך להקריב דבר או שניים אישיים לטובת הכלל - זה שווה את זה", אמר.