אלמונים השחיתו את המצבה של סמי עופר ז"ל בתל-אביב

המשחיתים ציירו על המצבה בבית-הקברות טרומפלדור תגית מחיר עם הכיתוב "100 שקלים"

אלמונים השחיתו הלילה את המצבה של סמי עופר ז"ל בבית-הקברות טרומפלדור בתל-אביב. לפי דיווח בגלי צה"ל, המשחיתים ציירו על המצבה תגית מחיר עם הכיתוב "100 שקלים". שורטים ממרחב ירקון פתחו בחקירת האירוע.

איש העסקים סמי עופר הלך לעולמו בתחילת חודש יוני בביתו בתל-אביב, והוא בן 89 במותו. עופר התמודד במשך תקופה ארוכה עם מחלה קשה. עופר השאיר אחריו את רעייתו אביבה, את בניו אייל ועידן, 8 נכדים ונינה.

ברבות הימים עופר הפך לאחד הישראלים העשירים ביותר, איל ספנות שבבעלותו נכסים בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. הוא גם נחשב לאספן אמנות בולט, ובין היתר רכש בשנת 2006 ציור של ואן גוך ב-40 מיליון דולר.

בין היתר החזיק עופר בשליטה בחברה לישראל (המחזיקה בחברות כיל, טאואר, בזן, צים ועוד) ובחברות ספנות כגון רויאל קאריביאן, זודיאק וטנקר פסיפיק.

עופר גם משך ביקורת ציבורית בשל יחסי הון-שלטון, דוגמת הסרט "שיטת השקשוקה" של העיתונאי מיקי רוזנטל, אשר גרר תביעה מצד עופר. סמי עופר היה גם נדבן ידוע שהקים קרנות רפואיות למימון תרופות שלא נכללות בסל הבריאות, ותרם לגופים רבים דוגמת בית-הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, הקרוי על שמו.