יוצאים מהבונקר? שבוע שני של גיוסים בקרנות המנייתיות

מדובר על גיוס של כ-60 מיליון שקל, אבל בבית ההשקעות מיטב מציינים שזה יכול להעיד על שינוי מגמה ■ מדד ת"א 25 עלה ב-4.1% בסיכום שבועי

בית ההשקעות מיטב פרסם היום (א') את הסיכום השבועי בשוק המניות, וממנו עולה שהמשקיעים התחילו לצבור ביטחון ולהפנות כספים לקרנות אג"ח חברותיות ולקרנות מנייתיות, וזאת על רקע העליות שנרשמו בשבוע האחרון בשווקים בעולם ובישראל בעקבות אישור קרן החילוץ האירופית.

במיטב מציינים שאומנם מדובר בסכומים נמוכים של כ-60 מיליון שקל, אבל זה בהחלט יכול להעיד על שינוי מגמה מכיוון המשקיעים, וזאת לאחר 7 חודשים רצופים של פדיונות כבדים. בסיכום שבועי רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות של כ-60 מיליון שקל. פדיונות שהיו בעיקר בהשפעת המשך משיכת הכספים מקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד ומעבר הקרנות השקליות לפדיונות.

בתחום המניות, הראלי של אוקטובר נמשך גם בשבוע שעבר כשמדד ת"א 25 עולה ב-4.1% בסיכום שבועי, מדד ת"א 75 עלה בכ-3.1% ומדד הבנקים זינק בכ-6.1%. וול סטריט רשמה עליות של כ-4%, ובאירופה שממנה הגיעה הבשורה השבוע וגרמה לזינוק בשווקים, רשמה עליות של כ-6%.

גם באפיק הקונצרני נמשכו התיקונים כלפי מעלה, כשמדד התל-בונד 20 עלה בכ-1.0%, מדד התל-בונד 40 זינק בכ-1.3% ואילו מדד אג"ח קונצרני כללי טיפס בשיעור של כ-1.6%.

האווירה החיובית, הן באיגרות החוב הקונצרניות והן בחלק המנייתי, גרמו למהפך בקרנות אג"ח חברות וכללי שמסיימות את השבוע בגיוס ראשון לאחר קרוב ל-7 חודשים רצופים של פדיונות. בסה"כ הסתכמו הגיוסים בשבוע החולף בכ-20 מיליון שקל, כאשר ביום חמישי האחרון כבר נרשמו גיוסים ממשיים, הגבוהים ביותר מאז ה-28.3.11.

במיטב מציינים ש"במידה והאווירה החיובית בשווקים תימשך, הרי שלא מן הנמנע כי נראה, כבר בימים הקרובים, חזרה לגיוסים יציבים וקבועים, אך אלו יעמדו במבחן התנודתיות של השווקים ובהתאם לכך לסבלנות המשקיעים".

נעבור לאיגרות החוב הממשלתיות שגם הם לא נותרו מחוץ לחגיגה כשמדד אג"ח ממשלתי כללי עלה בשיעור של כ-0.4%, הגלילים נהנו מעלייה חדה יותר של ב-0.6% בעוד השחרים עלו בכ-0.2%. מנגד, בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד לא חל שינוי בתמונת הפדיונות כאשר הקצב נותר בעינו: פדיון שבועי של כ-110 מיליון שקל נוספים.

הקרנות השקליות, שזכו לגיוסים ערים בתקופה האחרונה, רשמו מהפך ועברו לצד הפודות, כאשר הפדיונות מסתכמים השבוע בכ-50 מיליון שקל - הפדיון השבועי הגבוה ביותר בחודשיים וחצי האחרונים.

בתחום קרנות הנאמנות הכספיות התהפכה המגמה, ועברנו למגמה של פדיונות, כשבשבוע שחלף נפדו מהקרנות הכספיות לא פחות מכ-380 מיליון שקל - הפדיון השבועי הגבוה ביותר ב-7 החודשים האחרונים. זאת על רקע המומנטום החיובי בשוקי המניות והאג"ח הקונצרני, שמקטין בצורה ניכרת את צד הביקושים לקרנות הכספיות ששימשו עד עתה כמפלט לחוסר הוודאות בשווקים.