פרשנות מומחים בסין: "אנחנו לא 'גלגל הצלה' עבור אירופה"

במאמר פרשנות שפרסמה הסוכנות Xinhua, נכתב: "סין היא לא ה'מושיע' של אירופה, ואין לה התרופה לכל הבעיות" ■ "על אירופה לפתור את בעיותיה בעצמה - סין תעזור כחברה"

אל לקברניטי אירופה לצפות כי סין תקפוץ כ"מושיע" להציל את היבשת ממשבר החוב. למרות זאת, בבייג'ין יעשו "מה שניתן" כדי לעזור "לחבר בצרה", כך נכתב במאמר פרשנות בסוכנות Xinhua, שפורסם היום (א') בבוקר.

זאת, לאחר שנודע היום כי מנכ"ל קרן החילוץ האירופאית (EFSF) קלאוס ריגלינג, ביקר בסוף השבוע האחרון בסין בנסיון לרתום אותה למאמצי החילוץ של אירופה, על ידי השקעה בקרן החילוץ.

למרות שגורמים בסין הביעו ביטחון בכך שאירופה "תוכל להכיל את המשבר", לא נמסרה הצהרה פומבית כלשהי בדבר סיוע קונקרטי לאירופה. במאמר בשפה האנגלית שפורסם ב-Xinhua, נכתב כי "סין לא תעמוד מנגד כאשר שותפת המסחר הגדולה שלה (אירופה) נזקקת למימון".

"מחווה מכיוון בייג'ין היא תגובה טובה עבור אלה שרואים בסין כ'יריבה' לכלכלות אירופה. למרות ההבדלים הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים - סין ואירופה הן חברות טובות, ואף שותפות", נכתב.

"אולם, סין לא תוכל לשמש כ'מושיע' למשבר החוב באירופה, ולא תוכל לספק את ה'תרופה' לטיפול בכל בעיות היבשת", הודגש במאמר הפרשנות. "על מדינות אירופה בעצמן לטפל בבעיותיהן. סין תוכל לתרום את תרומתה כחברה".