הטיפ היומי: מניית תקשורת מומלצת - תזנק מעל 20%?

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצים על מניית וודאפון בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 21.5 ליש"ט

קבוצת הטלקום הגלובלית וודאפון (Vodafone, סימול בלונדון: VOD) פועלת בעיקר בתחום רשתות הסלולר. לקבוצה כ-360 מיליון לקוחות ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם.

סקר שערכנו מדגיש את הפער בין מוניטין רשת הסלולר וריזון בארה"ב (שוודאפון מחזיקה 45% ממנה) לבין המוניטין של וודאפון אירופה: לפי הסקר 60% ממשתמשי וריזון ציינו שהם "מרוצים מאוד", לעומת 30% בלבד באירופה. ההשקעות והיתרון לגודל פעלו היטב עבור וריזון, וזו נקודת מפתח מאחר שלדעתנו מוניטין של חברת סלולר הוא היתרון התחרותי היחידי שלה.

עם זאת, אנו סבורים שבאירופה וודאפון ממוצבת בצורה הטובה ביותר מבין מתחרותיה, כדי לבנות מוניטין וליצור בידול מולן: בפעם הראשונה מזה 10 שנים, ספקטרום התדרים הופך לחשוב הרבה יותר מתשתית פיזית בקביעת איכות הרשת וכיסויה, ופורטפוליו הספקטרום הנוכחי הטוב של וודאפון - ומאזנה החזק שבעזרתה תוכל להוסיף לו תדרים - מעניקים לה יתרון גדול. כבר כעת וודאפון משקיעה בשקט באירופה, ואנו סבורים כי ביבשת זו תזרים יציב אך נמוך יותר בטווח הקצר מפעילות שוטפת, יציף לה ערך גבוה בעתיד.

אנו ממליצים על VOD "משקל יתר" במחיר יעד של 21.5 ליש"ט (הגבוה מהמחיר הנוכחי ב-23.5%)., המניח אי צמיחה ב-CAGR (צמיחה שנתית מורכבת) בשנים פיסקליות 2017-2010, ו-CAPEX (הוצאה הונית) של 12% מתוך המכירות. בנוסף, אנו מניחים כי וריזון תצמח 7% השנה ו-4.3% בשנה הבאה. בידול ברשת הסלולר באירופה, עשוי לדחוף את התמחור למחיר יעד גבוה יותר של 24 ליש"ט.

*** מחלקת המחקר, מורגן סטנלי