בבחינה: סימולטור יכין תלמידים בארץ לרעידת אדמה

המשרד להגנת העורף ופיקוד העורף בוחנים רכש או פיתוח של סימולטור להכנת תלמידים לתרחיש של רעידת אדמה. השר להגנת העורף מתן וילנאי כבר התנסה בסימולטור ביפן

המשרד להגנת העורף ופיקוד העורף בוחנים רכש או פיתוח של סימולטור להכנת תלמידים לתרחיש של רעידת אדמה. המדמה המיוחד כבר מופעל ביפן ובשבוע שעבר התנסו בו השר להגנת העורף, מתן וילנאי, ובכירי משרדו, במסגרת ביקור שקיימו במדינה.

במשרד להגנת העורף בוחנים האם לרכוש את המדמה או לפתח אותו באחת החברות הביטחוניות המקומיות, ולאחר מכן להקים מרכז ארצי שאליו יגיעו תלמידים מכל הארץ שיאומנו בו, על-פי תוכנית עבודה סדורה.

המדמה מאפשר להמחיש למתאמנים בו כמה תרחישים של רעידות אדמה, בין אם מדובר במצב שאליו הם נקלעים בעת שהם בבית, ברחוב או בין כותלי בית הספר. ניתן לקבוע את העוצמה של רעידת האדמה שבה עורכי האימון מבקשים לתרגל את התלמידים. באימון, התלמידים חשים את עצמת הרעידה, ועליהם לנהוג בהתאם להנחיות וההדרכות שקיבלו לפני שנכנסו אל המדמה.

וילנאי פתח היום (ב') את כנס ISDEF המתקיים השנה בשיתוף משרדו בגני התערוכה בתל אביב, תחת הכותרת "העורף בחזית האזרחית". השר התייחס להתחמשות של מדינות ערב וארגוני הטרור ברקטות ובטילים שמכסים את כל שטח המדינה. "שלא נהיה מופתעים אם תיפול רקטה במרחק של 50 מטר מהמקום שבו אנחנו נמצאים", אמר וילנאי. "זה כרוך רק בהחלטה של הצד השני - וזה לא קורה בפועל רק בגלל כושר ההרתעה שלנו".