זירת הסמארטפונים: HTC הפכה לספקית המובילה בארה"ב

מהדוחות הכספיים של יצרנית הסמארטפונים הטאיוונית עולה כי ברבעון האחרון שילחה החברה יותר מכשירים לארה"ב מאשר סמסונג ואפל ■ ומי ממשיכה להתרסק? RIM

העובדה שמערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד, היא מערכת ההפעלה הנפוצה בשוק הסלולר העולמי ידועה זה זמן רב. קצב הצמיחה וההתפשטות שלה רק הולך וגובר מרבעון לרבעון לעומת מערכת ההפעלה של מכשירי האייפון, iOS, שאומנם לא מאבדת נתח שוק אך הצמיחה שלה רחוקה מלהתקרב לאנדרואיד.

כעת נדמה שהתחרות בשוק הסלולר עוברת לדרגה אחרת: במקום תחרות בין מערכות הפעלה (אנדרואיד מול iOS), התחרות מתקיימת בין יצרניות מכשירי האנדרואיד עצמן. אחת מיצרניות מכשירי האנדרואיד המובילות בעולם, HTC, פרסמה אמש (ב') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון האחרון בהם היא מציינת, בין היתר, על שילוח של 13.2 מיליון סמארטפונים מבוססי אנדרואיד לרחבי העולם, עלייה של 93% לעומת הרבעון המקביל ב-2010.

על פי האנליסטים של חברת Canalys, כ-6.4 מיליון מכשירים מתוצרתה של HTC נשלחו ברבעון האחרון לארה"ב, שבה שוק הסמארטפונים הוא הגדול בעולם, ומציב אותה במקום הראשון מבין יצרניות הסמארטפונים בארה"ב. במקום השני נמצאת סמסונג שסיפקה 4.9 מיליון סמארטפונים לשוק האמריקני ברבעון האחרון ובמקום השלישי נמצאת אפל, שסיפקה 4.6 מיליון אייפונים באותו פרק זמן.

כזכור, גם סמסונג ואפל, יצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, פרסמו את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון האחרון בימים האחרונים, ובעוד שאפל הציגה נתונים נמוכים מעט ביחס לתחזיות, סמסונג טיפסה לראש הרשימה של יצרניות הסמארטפונים בעולם עם נתח שוק של 23.8% ומכרה כ-27.3 מיליון סמארטפונים ברבעון האחרון. אפל ממוקמת במקום השני בדירוג העולמי כאשר ברבעון האחרון מכרה 17.1 מיליון מכשירי אייפון וכעת היא תופסת נתח שוק של 14.6%.

בלקברי? מה זה?

וכרגיל בשנים האחרונות החדשות הרעות ביותר מיוחסות ליצרנית מכשירי הבלקברי, RIM. לראשונה, נתח השוק של מכשירי הבלקברי בארה"ב יורד אל מתחת ל-10%: "העתיד של RIM בשוק האמריקני נראה עגום", אומר אנליסט בכיר ב-Canalyst. "הם חייבים להציג סמארטפון היי-אנד בטכנלוגיית הדור הרביעי בתחילת 2012".