עיריית ירושלים עתרה לבג"ץ נגד מעבר ערוץ 10 לנווה-אילן

ראש העיר ניר ברקת: "נילחם למען חיזוקה של ירושלים ולמימוש חוק הרשות השנייה כלשונו ולא נאפשר התחמקות ממנו" ■ עיריית ירושלים בעתירה: "ערוץ 10 הוליך את המדינה שולל"

עיריית ירושלים עתרה היום (ה') לבג"ץ בדרישה להורות לערוץ 10 להעתיק את משכנו הקבוע לירושלים, כפי שמורה חוק הרשות השנייה, ולא לנווה-אילן.

העתירה הוגשה נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שר התקשורת וערוץ 10. "נילחם למען חיזוקה של ירושלים ולמימוש החוק כלשונו ולא נאפשר התחמקות ממנו", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

ברקת הורה על הגשת העתירה לאחר שנודע כי חברת חדשות ערוץ 10 תעבור לשדר מנווה-אילן ולא מתחומיה המוניציפאליים של ירושלים.

עיריית ירושלים מבקשת כי בהתחשב בלוח הזמנים הקצר ובפגיעה החמורה בעותרת, בית המשפט יקבע מועד לדיון דחוף בעתירה כבר במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר.

"מעבר ערוץ 10 לירושלים הוא צעד חשוב בחיזוק כלכלתה ומעמדה של בירת ישראל", אמר ברקת. "נפעל לסייע לערוץ באמצעות חבילת הטבות. ההתחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק שעלול לפגוע בחוסנה של העיר. עלינו להמשיך את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל, במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה".

בעתירה דורשת העירייה מבג"ץ להורות לרשות השנייה לנמק מדוע היא אינה מורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של ערוץ 10 להעביר את משכנן הקבוע לירושלים. כמו כן מבקשת העירייה מבית המשפט להוציא צו המורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של הערוץ לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים עד סוף שנת 2011, וכן לעצור את כל היערכות המעבר לנווה-אילן.

לטענת העירייה, התופעה לפיה גופים עסקיים מקבלים זיכיונות מהמדינה להשתמש במשאבי הציבור, ואחר-כך אינם ממלאים את התחייבויותיהם, היא תופעה שבית המשפט חייב להתערב על מנת להפסיקה.

עוד טוענת העירייה כי החלטת בית המשפט המחוזי ב-1998, שקבעה ביחס לערוץ 2 כי החוק מתייחס לירושלים-רבתי ולכן ניתן לעבור לנווה-אילן, הינה "החלטה שגויה" שהתבססה רק על השיקול הכלכלי של טובת הזכיין ולא מעבר לכך.

לפי לשון העתירה, ערוץ 10 הוליך את המדינה שולל, שכן לפני כשנתיים, במהלך הדיונים על הארכת תקופת הזיכיון של הערוץ, הציגה הנהלת הערוץ לרשות השנייה ולוועדת הכלכלה של הכנסת תוכנית מפורטת למעבר לירושלים. כעת, לאחר שהמדינה האריכה את הזיכיון, שכח הזכיין מהתחייבויותיו, והוא "מפר אותן ברגל גסה". הדבר, כך טוענת העירייה בעתירה, מהווה למעשה הפרה של התחייבות הערוץ למדינה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב העתירה. כשנקבלו נלמד אותו ונגיב".

מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

כזכור, בעלי ערוץ 10, רון לאודר, וברקת, הכריזו במהלך חודש יוני במסיבת עיתונאים כי חברת חדשות ערוץ 10 תעבור לירושלים החל מסוף דצמבר. ואולם, חרף רצונו של לאודר, בחודשים האחרונים הוחלט על מעבר חברת החדשות לנווה-אילן עקב העלות הגבוהה של המעבר לירושלים.