עיני ושטייניץ נפגשו במטרה למנוע את השביתה הגדולה

(עדכון) - הפגישה היום הסתיימה ללא תוצאות; השניים ימשיכו לדון במוצ"ש ■ בהסתדרות דורשים מהמדינה לצמצם העסקת עובדי קבלן ■ ארגוני המעסיקים פנו לביה"ד לעבודה לצווי מניעה

מאמץ למנוע את השביתה הגדולה במשק: יו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגש היום (ו') בצהריים עם שר האוצר יובל שטייניץ במטרה להשיג הסכמות בנוגע לעובדי הקבלן במשק על מנת למנוע את השביתה, עליה הכריזה ההסתדרות אתמול (ה'). הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

השניים "נפגשו היום בצהריים במטרה לגבש פתרונות מוסכמים לשיפור תנאי העסקת עובדי הקבלן ובמאמץ למנוע את השביתה במשק", נמסר בהודעה שהוציא משרד האוצר. עיני ושטייניץ "קבעו להמשיך את השיחות במוצאי שבת", לשון ההודעה.

על-פי ההכרזה, צפוי המשק לשבות החל מיום השני הקרוב ב-6:00. בתוך כך, לשכת התיאום של ארגוני המעסיקים פנתה הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה נגד השביתה, בטענה כי הדבר יעלה למשק 300 מיליון שקל ליום.

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הארגון ילחם על הפחתה משמעותית במספר עובדי הקבלן במגזר הציבורי. "היקף הבעיה הוא גדול מאוד, מאות אלפים", הסביר ניסנקורן, "אנחנו נדרוש לפתור את הבעיה בצורה מהותית, לצמצם משמעותית את העסקת עובדי הקבלן".

בשביתה אמורים להשתתף עובדי נמל-התעופה בן-גוריון, נמלי הים, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, וכן מקומות עבודה במגזר הפרטי. התאחדות הסטודנטים הארצית כבר הודיעה כי תפעל בתיאום מלא עם ההסתדרות, ותשבית את האוניברסיטאות ברחבי הארץ, וכן חלק מהמכללות. יושב ראש ההתאחדות, איציק שמולי, ציין כי במקביל יתקיימו פעולות מחאה ברחבי הארץ.