דיווח: שתי המפלגות בארה"ב הגיעו לסיכום לגבי הגירעון

על פי דיווח שמתפרס בסוכנות הידיעות בלומברג, הרפובלקנים והדמוקרטים הגיעו להסכם על תוכנית לקיצוץ בגירעון ■ על פי הדיווח, התוכנית צפויה לקצץ בין 4 ל-6 טריליון ד' בעשור הקרוב

האם הקונגרס בארצות הברית קרוב להגיע להסכם פשרה לגבי תוכנית קיצוץ בגירעון המדינה בהיקף של 4 טריליון דולר? אם לשפוט לפי התבטאותם של שני חברי קונגרס, אחד דמוקרטי והשני רפובלקני, התשובה היא "כן".

חבר הקונגרס הדמוקרטי חאבייר בקירה, שהצביע בעבר נגד תוכניתו של הנשיא אובמה לקיצוץ בגירעון התופח של ממשלת ארצות הברית, אמר שהפעם יש סיכוי שהוא יתמוך בהצעה דומה, כל עוד ששליש מהתוכנית תכלול דרך להעלאת הכנסות המדינה.

"התוכנית הנוכחית היא משהו שכל אמריקני שיסתכל עליה יגיד 'יודע מה ? התוכנית הנוכחית הינה משהו שאני יכול לעמוד בו'" אמר בקירה, שהינו חבר וועדת-העל (Supercommitte) של הקונגרס לקיצוץ בגירעון, לערוץ הטליוויזיה של בלומברג.

מהצד הריפובליקני, גם חבר הקונגרס מייק סימספון מאיידהו, שחבר בוועדת התקציבים של הקונגרס, אמר שהוא מוכן להעלאת מיסים במסגרת תוכנית כוללת לקיצוץ בגירעון של ממשלת ארצות הברית.

סימפסון, שדיבר באותה תוכנית של ערוץ בלומברג, אמר שהוא מעדיף את התוכנית הנוכחית שתביא לקיצוץ בין 4 ל-6 טריליון דולר מהגירעון במשך העשור הקרוב, ולמרות שהוא "בסדר גמור" עם יחס של 3 דולר קיצוץ על כל 1 דולר של הכנסה, הוא יסכים ליחס נמוך יותר.

"אתה לא יכול להגיע למטרה רק בעזרת רפורמה בזכויות, רק בעזרת הוצאות על פי שיקול דעתה של הממשלה ורק בעזרת העלאת מסים", אמר סימפסון. "אתה צריך את כל השלושה ביחד".