אושרו המלצות ועדת ניסן: תאגידי המים יחזרו לרשויות?

הממשלה קיבלה את המלצות ועדת ניסן הנוגעות לשינוי מבנה תאגידי המים ■ עוד המליצה הוועדה: רשויות רווחיות יקבלו פטור ממס על דיבידנד, על חברות ועל ריבית על הלוואות בעלים

האחריות על תאגידי המים בדרך לחזור לרשויות המקומיות? ממשלת ישראל החליטה היום (א') לקבל את המלצות ועדת ניסן הנוגעות לשינוי מבנה תאגידי המים והחזרת השליטה בהם לרשויות המקומיות, כשמונה חודשים לאחר שזו הוקמה. בנוסף, קיבלה הממשלה מספר המלצות נוספות הנוגעות להקלות מס וענייני גבייה אל מול התאגידים. יש לציין כי כלל השינויים הללו, דורשים שינויי חקיקה בחוק תאגידי המים, ועדיין לא מיושמים בפועל.

עוד המליצה ועדת ניסן כי רשויות מקומיות שמשק המים בתחומן נוהל על ידי התאגיד באופן יעיל ואחראי, כך שנוצרו רווחים לתאגיד, יקבלו פטור ממס על משיכת דיבידנד - ובנוסף, יינתן פטור ממס על חברות ומס על ריבית על הלוואות בעלים. הטבות מס אלו יינתנו במסגרת הוראת שעה למשך חמש שנים, החל מינואר 2011.

בנוסף, בכדי לאפשר ניהול יעיל של תאגידי המים ולחסוך בעלויות למען האזרח, מסדירות ההמלצות מספר ממשקים של הרשויות המקומיות עם תאגידי המים והביוב, בהם מתן אפשרות לבעלי תפקידים ברשות המקומית, לכהן כדירקטורים בתאגיד המים והביוב, בהתנדבות.

"עם החלטת הממשלה השירות לציבור ישתפר פלאים והשפעת ראשי הערים תגדל", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. "שינוי מבנה תאגידי המים יוביל להחזרת רווחיהם לציבור".