יצחק מאיו במגעים להיכנס כשותף של ויסמן ובירן ב"בי קמעונאות"

מאיו מנהל מגעים לרכישת מניות ב"בי קמעונאות", זרוע הקמעונאות של דודי ויסמן ושרגא בירן, המחזיקה בחברת כלי הבית נעמן שאותה ייסד וניהל בעבר

כשנה לאחר שרכשו את מניות המיעוט בזרוע הקמעונות שבשליטתם, ל"גלובס" נודע כי דודי ויסמן ושרגא בירן מנהלים משא-ומתן להכנסת שותף אסטרטגי לבי קמעונאות. ככל הנראה המשא-ומתן מתנהל עם יצחק מאיו, הנמנה עם מייסדי חברת כלי הבית נעמן (מנכסיה העיקריים של בי קמעונאות) ובעליה לשעבר. אחיינו של יצחק, ישראל מאיו, משמש כמנכ"ל הנוכחי של נעמן.

לפי הערכות מאיו אינו לבד, והוא חלק מקבוצת משקיעים המתמחים בקמעונאות.

אם תושלם העסקה שבמסגרתה מאיו וקבוצתו יהיו בעלי מניות מיעוט בבי קמעונאות, תהיה זו הפעם השלישית שבה מאיו יהיה מעורב בנעמן. מאיו, שכאמור ייסד את נעמן, מכר אותה בהמשך לגבור ספורט. בהמשך הוא נכנס כשותף של גבור ספורט בנעמן, ולאחר מכן היא נמכרה לבי קמעונאות.

לפני כשנה רכשו ויסמן ובירן באמצעות חברת אלון רבוע כחול שבשליטתם, 15% ממניות בי קמעונאות מידי אבי כץ ורונן לוי - מייסדי הרשתות כפר השעשועים, הכול בדולר וששת - תמורת 24.5 מיליון שקל, כלומר לפי שווי של 163 מיליון שקל. רכישת המניות נעשתה במסגרת מימוש אופציית PUT שהייתה נתונה למוכרים, לאחר שכבר מכרו לבעלת השליטה 25% ממניותיהם בבי קמעונאות באוגוסט 2008, תמורת 35 מיליון שקל.

בי קמעונאות מחזיקה בחברה הציבורית נעמן, המייבאת ומשווקת כלי בית, ורדינון המייבאת ומשווקת כלי בית ומגבות (ונמחקה ממסחר בתחילת השנה), ששת (כלי בית), כפר השעשועים (צעצועים), הכול בדולר (חנויות כלבו זולות) וד"ר בייבי (מוצרי תינוקות).

היום (א') פרסמה בעלת השליטה בבי קמעונאות, אלון רבוע כחול , הצעת רכש למניות הציבור בנעמן (33.2%). בי קמעונאות מציעה לרכוש את המניות במחיר של 6.53 שקלים למניה, ובסך-הכול תמורת 31.5 מיליון שקל. מחיר הצעת הרכש היה גבוה משמעותית ממחיר המניה בפתיחת המסחר היום, אולם על רקע הצעת הרכש זינקה היום מניית נעמן ב-48.5% וסגרה את הפער.

כץ ולוי מכרו בשנת 2002 50% מהרשתות שייסדו לקבוצת גאון אחזקות לפי שווי של 15 מיליון שקל. כעבור למעלה משנתיים רכשו בחזרה את חלקה של קבוצת גאון לפי שווי של 25 מיליון שקל, ובהפרש של ימים ספורים מכרו את אותן מניות לרבוע כחול לפי שווי כפול, שעמד על 50 מיליון שקל.

לימים רכשו הצדדים במשותף את החברות ורדינון ונעמן ואת המותג ד"ר בייבי, שהפך מאוחר יותר לרשת קמעונית שהסבה לחברה הפסדים כבדים. הצדדים איחדו את כל הפעילות תחת חברה חדשה שהוקמה בשם בי קמעונאות.

במהלך השנים הגדילה רבוע כחול את אחזקותיה בבי קמעונאות ל-60%, ואילו כץ ולוי המשיכו להחזיק ב-40% מהמניות, עד שמכרו אותן בשתי מנות כאמור.