לא יצומצמו החניות בפרויקט המשרדים של עזריאלי בקריה

‎‎למרות התקן החדש שאישר שר הפנים אלי ישי, הזדרזה קבוצת עזריאלי שזכתה במכרז בחודש מאי, והצליחה לקבל אישור לחפירת מרתפי חנייה במתחם לפי התקנות הנוכחיות

‎‎אחרי פאניקת החניה שהתעוררה סביב מכרז המשרדים הענק בדרום הקריה בת"א, לאור תקנות החניה החדשות שאישר שר הפנים, אלי ישי, הזדרזה קבוצת עזריאלי שזכתה במכרז בחודש מאי, והצליחה לקבל אישור לחפירת מרתפי חנייה במתחם לפי התקנות הנוכחיות. כך נודע ל"גלובס".

בעת התנהלות מכרז המשרדים של מינהל מקרקעי ישראל על המגרש בין הרחובות דוד אלעזר, קלמן מגן, מנדלר והארבעה, לבניית 126 אלף מ"ר בנוי (83 אלף מ"ר למשרדים), התעוררה בהלה בקרב היזמים שהתמודדו במכרז סביב אפשרויות החנייה במתחם, לאור חתימת השר ישי על תקנות המצמצמות את החניה בלב הערים הגדולות.

תקנות אלה מחליפות את התקנות מ-1983, המתירות חניה אחת על כל 40 מ"ר תעסוקה ו-25 מ"ר משרדים. התקנות החדשות קובעות חניה אחת מקסימום על כל 250 מ"ר משרדים והיי-טק, באזורים ברדיוס של עד 350 מטר אווירי מתחנה של הסעת המונים ביישובי "גלעין מטרופוליני".

השר אמנם חתם על התקנות לפני חצי שנה, אבל אלה טרם נכנסו לתוקף. בינתיים הגישה קבוצת עזריאלי, שזכתה באותו המכרז בהציעה 522 מיליון שקל, בקשה להיתר הריסה, דיפון, חפירה ובניית שבעה מרתפי חניה. ל"גלובס" נודע שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את בקשתה של עזריאלי לפי התקנות הישנות.

לפי האישור שקיבלה הקבוצה מהוועדה המקומית, ניתן לבנות במקום מרתפי חניה בשטח 55 אלף מ"ר עם כ-1,580 מקומות חניה. על פי הערכות, חפירת החניה תחל בתחילת 2012.