קרליק הורשע ברצח משפחת אושרנקו; המדינה תדרוש 6 מאסרי עולם

(עדכון) - בנוסף על הרשעתו ב-6 עבירות של רצח בכוונה תחילה, הורשע דמיאן קרליק בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, שוד, הצתה, התפרצות למקום מגורים וגניבה

הכרעת דין באחת מפרשות הרצח המזעזעות בתולדות המדינה: בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הרשיע הבוקר (ב') את דמיאן קרליק ברציחתם של 6 בני משפחת אושרנקו, ב-16 באוקטובר 2009, בדירתם בראשון-לציון.

בנוסף על הרשעתו ב-6 עבירות של רצח בכוונה תחילה, הורשע קרליק בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, שוד, הצתה, התפרצות למקום מגורים וגניבה.

בעקבות ההרשעה צפויה הפרקליטות לבקש מבית המשפט לגזור על קרליק עונש של 6 מאסרי עולם מצטברים, ולהטיל עליו עונש נוסף בגין העבירות הנלוות.

בהכרעת הדין שללו השופטים אברהם טל, רות לורך וצבי דותן את גירסתו של קרליק, לפיה בדירה היה אדם אחר בשם ולאד שביצע את הרצח.

"קרליק לא העלה את 'גירסת ולאד' בתחילת המשפט או במהלך שמיעת עדויות התביעה. במועד המאוחר שבו מסר קרליק לראשונה את 'גירסת ולאד', כשכל חומר הראיות הכתוב כבר היה בידיעתו, יש כדי לפגום באופן משמעותי בגירסתו", נכתב בהכרעת הדין.

כתב האישום שבעובדותיו הורשע קרליק גולל בצורה מצמררת כיצד, בזה אחר זה, טבח קרליק בבני משפחת אושרנקו, ולבסוף ביתר את גופותיהם עשרות פעמים. תחילה רצח קרליק את הסבתא לודמילה שישנה בחדרה, לאחר מכן את הסב אדוארד אותו דקר למוות 18 פעמים, אחר-כך את האם טטיאנה אותה דקר למוות 30 פעמים. את הפעוט, נתנאל, חנק קרליק למוות והטיח בעוצמה אל הקיר, אחר-כך רצח גם את הבת רושל, ולבסוף את האב דימיטרי.

המניע של קרליק למעשה הבלתי נתפס באכזריותו היה ככל הנראה פיטוריו ממסעדת "פרמייר" לפני מספר שנים בטונים צורמים במיוחד, לאחר שאדוארד אושרנקו תפס אותו גונב ארגזי וודקה.

לפני כשנה גזר בית המשפט על נטליה קרליק, רעייתו של דמיאן, 13 שנות מאסר בפועל בגין הריגת הסבא אדוארד אושרנקו, זאת לאחר שהגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות. נטליה הואשמה כי ידעה על תוכנית הרצח של דמיאן, אך לא נקפה אצבע כדי למנוע אותה.

התובע בתיק הוא עו"ד עודד קלר. קרליק יוצג בידי עו"ד אורי קינן מטעם הסנגוריה הציבורית.