צדק חברתי בגרמניה: תוריד מיסים למעמד הבינוני והנמוך

התוכנית להורדת מס ההכנסה תהיה בהיקף של 6 מיליארד אירו ■ המהלך בא כהכנה של הממשלה לקראת הבחירות הכלליות במדינה בשנת 2013

הממשלה בגרמניה נערכת לבחירות: הממשלה הגרמנית הודיעה היום (ב') על כוונתה להוריד את מס ההכנסה למעמדי הביניים והנמוך. מדובר בצעד קטן אך סימבולי לקראת ההכנות של הממשלה לבחירות הכלליות שיתקיימו במדינה בשנת 2013.

הורדת המס בהיקף של 6 מיליארד אירו תתבצע בשני שלבים שיושלמו עוד לפני הבחירות הכלליות במדינה, ונחשב לצעד הגיוני מצד ממשלת גרמניה על מנת להחזיר את אמון הציבור המתפורר בממשלה. בחודשים האחרונים מתעוררת ביקורת ציבורית חריפה נגד ממשלת גרמניה על כך שהיא משתמשת בכספי משלמי המיסים על מנת לחלץ מדינות באיחוד האירופי הנמצאות במשבר.

"אנחנו חייבים לחזק את הצמיחה בכלכלה של האיחוד האירופי, ואנחנו חייבים לתרום את חלקנו", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך מסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם ראשי מפלגות הקואליציה."אבל אנחנו גם רוצים לגמול לאזרחים שלנו על ההקרבה שלהם בזמן המשבר הכלכלי שפוקד את האיחוד".

למרות שמדובר בתוכנית צנועה מבחינת היקפה, היא מצביעה על הפער ההולך ומתרחב בין גרמניה, הכלכלה החזקה והגדולה ביותר בגוש האירו, לבין שאר המדינות. בצרפת, שהינה הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו אחרי גרמניה, מתכוונים לאשר חבילת צנע נוספת היום. באיטליה, הנחשבת לכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, נמצאת תחת מעקב מצד קרן המטבע הבינלאומית, וזאת במטרה להחזיר את אמון המשקיעים ביכולתה של המדינה לפרוע את החובות ההולכים וגדלים שלה.