משרד הפרסום גיתם צפוי לפטר כ-20 עובדים

זאת כחלק מ‎‎‏מהלך התייעלות, במסגרתו גיתם ‏BBDO‏‏ סוגר את משרד הפרסום גיתם סוהו

‎‎השפעות ההאטה בענף הפרסום מתחילות לתת את אותותיהן: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום גיתם ‏BBDO‏ החל במהלך התייעלות, במסגרתו הוא סוגר את משרד הפרסום גיתם סוהו ומעביר את התקציבים בהם טיפל המשרד לטיפול בתוך גיתם עצמו.

משמעות המהלך היא פיטורים של 20 עובדים. קבוצת הפרסום גיתם מונה כ-140 עובדים המטפלים בתקציבי פרסום.

‏משרד הפרסום גיתם סוהו הוקם בשנת 2007 כחלק ממגמת המשרדים הגדולים להתרחב לעסקים נוספים שיאפשרו נגיסה נוספת בתחומים שהמשרדים לא היו בנויים להם. המשרד הופקד על טיפול בתקציבים קטנים בסדרי גודל של עד מיליון דולר - סכום שבאותה תקופה לא טופל במשרד פרסום גדול. הכוונה הייתה לייצר סוג של פרסום בוטיק ללקוחות קטנים שלא מתאים להם לעבוד עם משרד פרסום גדול.

‏המשרד אמנם שרד את המיתון של 2008, אבל נראה כי עתה, על רקע המשבר החדש, החליטו בגיתם כי ניתן יהיה לטפל בתקציבים אלה במסגרת משרד הפרסום עצמו, ללא הצורך בהקצאת כוח-אדם נוסף.

‏כידוע, בחודשים האחרונים, על רקע המחאה החברתית והמיתון העולמי, הקטינו חלק מהמפרסמים הגדולים באופן דרמטי את היקף ההשקעות שלהם בפרסום. המשמעות היא פגיעה משמעותית ברווחיות של המשרדים וביכולת שלהם להמשיך ולהעסיק את אותה מצבת כוח-אדם אותה העסיקו עד עתה.

‏עד לשלב זה נמנעו בענף מלפטר, אך נראה כי ההאטה המתמשכת נותנת את אותותיה, וכבר בעתיד הקרוב צפויים גלי פיטורים במשרדים נוספים. כפי שניתן ללמוד מהמשבר ב-2008, חלק מהמשרדים מנצלים זאת בין היתר כדי להחליף כוח-אדם יקר בכוח זול או כדי לבטל פונקציות מיותרות.

‏ממשרד הפרסום גיתם לא נמסרה תגובה. ‏